Gendanne fabriksindstillinger på eee 1000h

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
trinehb
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. nov 2009, 21:04

Gendanne fabriksindstillinger på eee 1000h

Indlægaf trinehb » 16. jan 2010, 15:21

Hey
Jeg kan ikke få noget til at virke lige nu. Så jeg har besluttet at jeg vil gendanne/dræbe min eee 1000h (købt med linux). Så jeg kan starte forfra med eeebuntu! Men hvordan hvordan hvordan. F9 virker ikke og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med den menu jeg får ved F2 tasten!

Hjælp en nybegynder!

Trine

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Gendanne fabriksindstillinger på eee 1000h

Indlægaf zob » 16. jan 2010, 15:42

Ja pas på med den menu du får ved F2. Det er BIOS og hvis du er nybegynder er det et farligt sted at opholde sig for længe af gangen.
Jeg har selv en EEEPC 701 (1. generation). Jeg kan godt huske at man kunne geninstallere den xandros-linux distribution der kom med ved at taste F9(var det ikke i kombi med en anden tast).
Nå men, det mulighed har jeg fjernet efter at have haft cirka en million andre linux-distributioner installeret, og det lyder som om at det samme gælder for dig. Det er også ligemeget, xandros var ikke overmåde fedt (men det bootede med lynets hast).
Mon ikke bare du skulle geninstallere eeebuntu eller ubuntu netbook remix. Med 10.04 kommer der en superlækker version af kubuntu (kubuntu netbook edition), men der er desværre nogle måneder endnu.
Eller du kunne berette lidt om problemet, det kan jo være det ikke er så slemt endda. Kører du eeebuntu lige nu?

trinehb
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. nov 2009, 21:04

Re: Gendanne fabriksindstillinger på eee 1000h

Indlægaf trinehb » 16. jan 2010, 16:01

zob skrev:Ja pas på med den menu du får ved F2. Det er BIOS og hvis du er nybegynder er det et farligt sted at opholde sig for længe af gangen.
Jeg har selv en EEEPC 701 (1. generation). Jeg kan godt huske at man kunne geninstallere den xandros-linux distribution der kom med ved at taste F9(var det ikke i kombi med en anden tast).
Nå men, det mulighed har jeg fjernet efter at have haft cirka en million andre linux-distributioner installeret, og det lyder som om at det samme gælder for dig. Det er også ligemeget, xandros var ikke overmåde fedt (men det bootede med lynets hast).
Mon ikke bare du skulle geninstallere eeebuntu eller ubuntu netbook remix. Med 10.04 kommer der en superlækker version af kubuntu (kubuntu netbook edition), men der er desværre nogle måneder endnu.
Eller du kunne berette lidt om problemet, det kan jo være det ikke er så slemt endda. Kører du eeebuntu lige nu?


Nej, det xandros er ikke specielt fedt, men min ide var at det måske var en ide at komme helt ned, hvis du forstår.
Jeg havde easy peasy, men fik netværksproblemer med mit eget net herhjemme. lavede helt netværket om med en ny trådløs router, virkede ikke. installerede remix netbook - virkede ikke - reinstallere og reconfigurerede netværket -virkede. Forsøgte at få eeebuntu til at virke! Kan jeg ikke finde ud af. Har lavet start up på en USB-pen men den fejler i opstarten! Jeg åfr aldrig den menu hvor jeg kan vælge hvad jeg vil! Som jeg burde!

/Trine

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster