Interaktivt kort over en linux kernel

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Interaktivt kort over en linux kernel

Indlægaf zob » 21. sep 2009, 17:18

God nok ikke en guide i ordets bogstaveligste forstand, men for nogen kan det måske kaste lidt lys over hvordan en kernel fungerer:
http://www.linuxdriver.co.il/kernel_map

(Indrømmet, jeg forstår stadig ikke en hujende fjært, men det er da et flot kort og så er det interaktivt - det er det de unge vil ha').

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Interaktivt kort over en linux kernel

Indlægaf Christian.Arvai » 21. sep 2009, 17:30

Hej

Jeg fatter heller ikke noget af det :P , men det ser godt nok flot ud.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Interaktivt kort over en linux kernel

Indlægaf zob » 21. sep 2009, 22:25

Bare lige for ikke at skræmme nytilkommere, så skal man bestemt ikke kunne forstå det skema jeg linkede til for at kunne finde rundt på linux. Som i kan se blev selv en af forummets mest kompetente skribenter også lidt rystet over det. Det er Hr. Arvai jeg refererer til, om nogen skulle være i tvivl.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Interaktivt kort over en linux kernel

Indlægaf lath » 21. sep 2009, 22:36

Flot kort!

... og jeg forstår det - nok fordi jeg har deltaget i et kursus på Ingeniørhøjskolen i Århus, som hedder ITLNX1-E01 - Linux, hvor vi lavede scripts og alm. programmer i 25% af tiden, og Linux kernel hacking i 75 % af tiden.

Det kursus var sjovt - og jeg fik da også 12 i det fag :D for et projekt hvor der skulle laves 2 device drivers, et userspace library, et server program, og et klient program (det hele programmeret i C).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Interaktivt kort over en linux kernel

Indlægaf zob » 21. sep 2009, 22:45

Jeg er da glad for at vide at det giver mening for nogen. Bare navnet på det kursus du har taget der, er nok til at smadre balancen i mit tarmsystem, men det er godt at vide at vi har teknisk kompetente folk iblandt os (min egen uddannelse er humanistisk).

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster