"Vanedyret" 'Speedy Gonzales' aka Preload

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

"Vanedyret" 'Speedy Gonzales' aka Preload

Indlægaf Jimmyfj » 9. jul 2009, 01:08

Vi mennesker er som bekendt vanedyr. Dette gør sig også gældende, når det kommer til vores brug af programmer på computeren. Og netop dette faktum gør programmet "Preload" brug af.

Programmet holder via en deamon "øje" med hvilke programmer du starter oftest, og "preloader" dele af programmet til hukommelsen, hvilket speeder program-start på dine mest brugte programmer op. For at installere Preload åbner du en terminal: Programmer>Tilbehør>Terminal - Og skriver denne kommando:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install preload


Efter installationen kan du starte dine sædvanlige programmer et par gange, genstarte computeren og holde øje med opstartstiden på dine foretrukne programmer. På mit system kan jeg mærke en ganske betydelig forskel i hastighed på opstart.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

help2day
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13. nov 2008, 10:27
IRC nickname: hvemmse2223
Geografisk sted: Trige Aarhus

Re: "Vanedyret" 'Speedy Gonzales' aka Preload

Indlægaf help2day » 9. jul 2009, 10:13

Tak for guide, syns den virker rigtig godt, har prøvet den på 64 bit....
--
Mvh
Frank

Ubuntu User 26645
Youtube Kanal https://www.youtube.com/channel/UCv-NSh ... _AoLTaWrYQ

help2day
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13. nov 2008, 10:27
IRC nickname: hvemmse2223
Geografisk sted: Trige Aarhus

Re: "Vanedyret" 'Speedy Gonzales' aka Preload

Indlægaf help2day » 12. jul 2009, 10:47

Ved du hvormeget ram der skal anbefahles, inden det her preload, nok ikke burde bruges?
--
Mvh
Frank

Ubuntu User 26645
Youtube Kanal https://www.youtube.com/channel/UCv-NSh ... _AoLTaWrYQ

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: "Vanedyret" 'Speedy Gonzales' aka Preload

Indlægaf Jimmyfj » 12. jul 2009, 11:21

Jeg har været ved at forske lidt i det, men det er uhyre begrænset hvad der er af info omkring programmet. Dog vil jeg skyde på, at mængden af RAM ikke har det store at sige på dagens systemer. Antallet af programmer der preloades ser ud til at variere efter størrelsen på programmet + dets afhængigheder. Så flere store programmer er nok ikke det, der er mest plads til. Men, som sagt, så forsker jeg stadig i det.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster