Guide til Firefox 3.5

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Guide til Firefox 3.5

Indlægaf Stra » 14. jul 2009, 09:40

Akker skrev:Har også fået installeret Firefox 3.5 (via Synaptic) og så brugt Louis' blog til at få indstillingerne rette til, og det fungerer fint, også i LinuxMint 7.
Nu ville jeg så fjerne Firefox 3.0 og det burde jo være nemt nok ... Ind i Synaptic, finde pakken firefox-3.0, Markér til fjernelse (ikke fuldstændig fjernelse) ... og så går det galt for mig ... Synaptic kommer nemlig og vil samtidigt fjerne følgende pakker; firefox, firefox-3.0-branding, firefox-3.0-gnome-support, firefox-gnome-support, gecko-mediaplayer, mint-meta-main og sun-java6-plugin.
Altså, firefox-3.0-branding og firefox-3.0-gnome-support har jeg ikke nogen problemer med bliver fjernet, da de jo går meget specifikt på Firefox 3.0
Men de mere generelle firefox, firefox-gnome-support, gecko-mediaplayer og mint-meta-main, dem er jeg da absolut ikke tryg ved at få fjernet, og sun-java6-plugin skal jeg da så absolut på ingen som helst måde have fjernet.
Ubuntu 9.04 og andre baseret derpå, altså også LinuxMint 7 som jeg bruger, er de eneste linux distributioner hvor jeg ingen som helst problemer har med at komme på en BEC-baseret netbank.

Kan jeg ikke bare fjerne de Firefox 3.0 specifikke pakker, uden at røre alle de andre pakker også?
Umiddelbart lyder det forkert, men disse pakker går specifikt på firefox 3.0 og kan ikke anvendes i firefox 3.5.

Du kan prøve i synaptic at søge på firefox og se på installerede og deres versionsnr, så vil jeg mene at der er nogle andre, som går direkte på firefox 3.5.

Giver det problemer, hvilken jeg ikke kan tro, geninstallerer du firefox 3.0 igen.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

mkesdk

Re: Guide til Firefox 3.5

Indlægaf mkesdk » 15. jul 2009, 02:40

Tror ikke man kan fjerne Firefox 3. Har selv prøvet og får samme besked fra synaptic som dig. Hvis der var en officiel .deb kunne man bare downloade den, fjerne "gamle" Firefox og installere 3.5, men Ubuntu kører ik på den måde

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Guide til Firefox 3.5

Indlægaf Stra » 15. jul 2009, 08:56

mkesdk skrev:Tror ikke man kan fjerne Firefox 3. Har selv prøvet og får samme besked fra synaptic som dig. Hvis der var en officiel .deb kunne man bare downloade den, fjerne "gamle" Firefox og installere 3.5, men Ubuntu kører ik på den måde
Og jo, ingen problem. Jeg har gjort det (3 maskiner), og det fungerer.

Men ellers kan du skrive sådan i terminalen og du beholder pakkerne

Kode: Vælg alt

sudo aptitiude install firefox-3.0_  firefox-gnome-support+ gecko-mediaplayer+ mint-meta-main+ sun-java6-plugin+
hvor du så geninstaller de ønskede pakker, efter at have udrenset firefox 3.0.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Guide til Firefox 3.5

Indlægaf Christian.Arvai » 15. jul 2009, 12:28

mkesdk skrev:Tror ikke man kan fjerne Firefox 3. Har selv prøvet og får samme besked fra synaptic som dig. Hvis der var en officiel .deb kunne man bare downloade den, fjerne "gamle" Firefox og installere 3.5, men Ubuntu kører ik på den måde

Jeg kan heller ikke se at der skulle være et problem med dette, nu gjorte jeg det så via synaptic, hvor jeg først fjernede alt med FF 3.0 og derefter installerede alt med FF 3.5 .

Det hele virker fint og jeg har fået ændret navnet i menuen til Firefox 3.5 , så det eneste som jeg ikke er tilfreds med, er at "Ildræven" er forsvundet fra ikonet (muligvis en fejl i mit tema) :(
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Guide til Firefox 3.5

Indlægaf Stra » 15. jul 2009, 13:01

christian.arvai skrev:
mkesdk skrev:Tror ikke man kan fjerne Firefox 3. Har selv prøvet og får samme besked fra synaptic som dig. Hvis der var en officiel .deb kunne man bare downloade den, fjerne "gamle" Firefox og installere 3.5, men Ubuntu kører ik på den måde

Jeg kan heller ikke se at der skulle være et problem med dette, nu gjorte jeg det så via synaptic, hvor jeg først fjernede alt med FF 3.0 og derefter installerede alt med FF 3.5 .

Det hele virker fint og jeg har fået ændret navnet i menuen til Firefox 3.5 , så det eneste som jeg ikke er tilfreds med, er at "Ildræven" er forsvundet fra ikonet (muligvis en fejl i mit tema) :(
Klarers sådan her.

download dette billede til skrivebordet Billede

og derefter skriv i terminal

Kode: Vælg alt

cd ~/Skrivebord
sudo mv firefox-3.5.png /usr/share/pixmaps
og du har det rigtige logo :D

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Guide til Firefox 3.5

Indlægaf Christian.Arvai » 15. jul 2009, 13:05

Stra skrev:
christian.arvai skrev:Det hele virker fint og jeg har fået ændret navnet i menuen til Firefox 3.5 , så det eneste som jeg ikke er tilfreds med, er at "Ildræven" er forsvundet fra ikonet (muligvis en fejl i mit tema) :(

Klarers sådan her.

download dette billede til skrivebordet Billede

og derefter skriv i terminal

Kode: Vælg alt

cd ~/Skrivebord
sudo mv firefox-3.5.png /usr/share/pixmaps
og du har det rigtige logo :D

stra


Perfekt :D Mange tak for det tip.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

povlerik
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19. jul 2009, 20:48

Re: Guide til Firefox 3.5

Indlægaf povlerik » 19. jul 2009, 20:55

Prøv dette link.

http://ubuntuzilla.wiki.sourceforge.net/

Virker formidabelt. Ligesom man opgraderer i Windoze. Jeg har prøvet alle de andre løsninger, men da får man jo en mærkelig mozilla "klon" parallelt med 3.0.

klgn
Indlæg: 39
Tilmeldt: 10. sep 2007, 12:57

Re: Guide til Firefox 3.5

Indlægaf klgn » 25. jul 2009, 09:01

Slet venligst...
Senest rettet af klgn 25. jul 2009, 09:02, rettet i alt 1 gang.

klgn
Indlæg: 39
Tilmeldt: 10. sep 2007, 12:57

Re: Guide til Firefox 3.5

Indlægaf klgn » 25. jul 2009, 09:01

klgn skrev:Jeg installerede, og det virker fint. Men links fra Thunderbird bliver ikke åbnet korrekt, istedet for linket forsøges http://www.%s.com/ at blive åbnet.

Any ideas?

/klgn



Problem løst. under System>Preferences>Preferred Applications under fanen Internet og Web Browser skal command være firefox-3.5 %s (og der er forskel på store opg små s'er) - det var nemlig min fejl :)

ellert-CA
Indlæg: 29
Tilmeldt: 15. apr 2009, 17:45
IRC nickname: ellert-CA
Geografisk sted: burde min avatar vise ;-)

Re: Guide til Firefox 3.5

Indlægaf ellert-CA » 29. jul 2009, 15:23

klgn skrev:
klgn skrev:Jeg installerede, og det virker fint. Men links fra Thunderbird bliver ikke åbnet korrekt, istedet for linket forsøges http://www.%s.com/ at blive åbnet.

Any ideas?

/klgn



Problem løst. under System>Preferences>Preferred Applications under fanen Internet og Web Browser skal command være firefox-3.5 %s (og der er forskel på store opg små s'er) - det var nemlig min fejl :)



Har rettet som beskrevet her i Foretrukne programmer, og virker fint i de fleste programmer, men hvis jeg i Google Earth vil se kort i browser får jeg fejlmelding, efter jeg afinstallerede firefox 3.0 ved nogen her hvad jeg skal gøre
Fejlmelding -->
"Kunne ikke starte en webbrovser. Sørg for , at du har instillet $BROWSER miljøvariablen til filnavnet på den webbrowser der skal startes"





Vil derudover takke for de tips der er i denne tråd :-)
For retten til forskellighed

kok
Indlæg: 151
Tilmeldt: 30. apr 2009, 16:28
IRC nickname: kok
Geografisk sted: svenstrup j

Re: Guide til Firefox 3.5

Indlægaf kok » 10. sep 2009, 20:43

sudo aptitude install firefox-3.5 (i terminal) prøv den her-den fik jeg fra stra og den røg lige ind på min 9.04 og virker fint uden at tilføje eller ændre noget.

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster