Guide til af se sputnik på ubuntu

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
tola5
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. aug 2007, 21:45

Guide til af se sputnik på ubuntu

Indlægaf tola5 » 24. apr 2009, 02:29

Ja jeg har endnu ikke set nogle der har lavet en guide, eller skrevet når folk spurgte om hvordan man gør, men jeg fik det sku til af virke og vil da lige dele det med jer.

Jeg skriver ikke så godt, så der er nok nogle stavefejl, hvis der er en venlig sjæl der evt vil rette dem - så det bliver lidt mere læseligt, vil jeg blive glad.



Men det jeg har gjort for af se tv2 sputnik er følgende :

Bruger ubuntu 9.04 samt CrossOver, med CrossOver installere jeg internet explore 6.0, der også gerne skulle virke med wine.
Derefter lagde jeg windows media player 9 ind med CrossOver og så var det bare af gå ind på sputnik og se klip, det jeg har prøvet er 3 forskellige programmer tv2 news, live, og Danmark ifølge Bubber og Grænsepatruljen, alt kørte - men det skal siges at jeg kørte det på min atom pc, video og lyd kørte og man kunne godt tåle af se det.
Men... det kørte ikke lige så flydende som på alm windows, min cpu liger tæt på max - så det er min cpu der er problemet, men det er jo ikke alle der sidder med den, så jeg håber at det kan bruges :D

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Guide til af se sputnik på ubuntu

Indlægaf Christian.Arvai » 24. apr 2009, 07:41

tola5 skrev:Jeg skriver ikke så godt, så der er nok nogle stavefejl, hvis der er en venlig sjæl der evt vil rette dem - så det bliver lidt mere læseligt, vil jeg blive glad.

Jeg har rettet de stavefejl som jeg kunne finde i guiden - så hvis der er flere, er det undertegnede i skal have fat i :)

Men der er faktisk en udmærket stavekontrol indbygget i firefox, hvis du har installeret ubuntu med dansk sprog, kan du højreklikke når/hvor du skriver og vælge: sprog>da_DK , derefter burde de ord som der er stavefejl i, få en fin rød understregning, man kan så klikke på det understregede ord og få et forslag til stavningen (i enkelte tilfælde er ordet ikke med i den indbyggede ordbog og skal manuelt tilføjes).


Jeg vil lige tilføje, at hvis man gerne vil slippe for at installere windows programmer i ubuntu, kan man bruge VLC media player og denne guide viewtopic.php?f=11&t=4101 , jeg har lige testet tv2, tv2live, tv2news og de virkede fint - men sputnik er en betalingskanal og den har jeg IKKE afprøvet i vlc, men hvis der er nogle som har det, vil jeg gerne vide om det virker - jeg har en tråd med det spørgsmål efter vlc guiden viewtopic.php?f=11&t=4101&st=0&sk=t&sd=a&start=15
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

tola5
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. aug 2007, 21:45

Re: Guide til af se sputnik på ubuntu

Indlægaf tola5 » 24. apr 2009, 15:06

tak for hjælpen jeg mener ikke vlcviker til de anre ting da der er DRM på dem derfor dene guide :)

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Guide til af se sputnik på ubuntu

Indlægaf Christian.Arvai » 24. apr 2009, 15:11

tola5 skrev:tak for hjælpen jeg mener ikke vlcviker til de anre ting da der er DRM på dem derfor dene guide :)

Kan du teste det for mig ? , jeg skriver og redigere løbende på VLC guiden , så hvis du kunne se om VLC kan modtage fra Sputnik, efter den installmetode som jeg beskriver i kap 2 i guiden, vil jeg være glad for en tilbagemelding på dette.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Klyp
Indlæg: 92
Tilmeldt: 30. okt 2008, 22:09

Re: Guide til af se sputnik på ubuntu

Indlægaf Klyp » 24. okt 2009, 17:45

jeg skriver og redigere løbende på VLC guiden


Fandt lige denne gamle tråd, og nu kan du teste det gratis hvis du stadig har interessen.
fra tv2.dk:
Sms teksten SPUTNIK1 til 1234 og få en værdikupon. (Alm. sms­takst)

på den måde får man 24 timers prøve sputnik!.. Deres DRM beskyttede ting virker KUN med IE. Men deres andre videoer, kan jeg heller ikke få til at virke, selvom de skriver at det burde spille i linux på tv2.dk.

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster