Guide til kiba-dock

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Guide til kiba-dock

Indlægaf eitreach » 26. nov 2008, 18:52

Kiba-dock er endnu en dock - jeg kan bedre lide den end AWN, da jeg synes den er nemmere at indstille som jeg vil have den.

På nuværende tidspunkt er det kun muligt at installere nogle af elementerne grafisk, så der vil være brug for terminalen et par steder.


Først skal der installeres en pokkers masse afhængigheder. Dette kan naturligvis gøres med Synaptic, men også via terminalen, i en enkelt kommando.

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install fakeroot automake1.9 build-essential libpango1.0-dev libgtk2.0-dev libgconf2-dev libglitz-glx1-dev librsvg2-dev libglade2-dev libxcomposite-dev subversion libtool libgtop2-dev python-gtk2-dev libgnome-menu-dev libgnomeui-dev libgnomevfs2-dev intltool libxml2-dev libglitz1-dev libcairo2 libdbus-1-dev libgtop2-7 libgnomevfs2-0 libgnomeui-0 librsvg2-2 python-feedparser libasound2-dev libsdl1.2-dev libdbus-glib-1-dev libgstreamer-plugins-base0.10-dev libgstreamer0.10-dev libgstreamer0.10-0 pidgin-dev libpurple-dev subversion


Så skal scriptet hentes ved at klikke på følgende link:

http://www.kiba-dock.org/smf/index.php? ... attach=184

Udpak fil til /home/brugernavn/easykiba

Hop i en terminal, og cd easykiba

Tillad scriptet at køre (dette kan gøres grafisk ved at højreklikke på filen, vælge Egenskaber, Rettigheder, og vinge af i Tillad kørsel af filen som program):

chmod +x easyKiba

Så skal scriptet startes:

./easyKiba -i

Brug følgende svar til spørgsmålene: y, y, y, y, y, n, n

Vent, og lad den installere færdig. Der kommer muligvis en fejl til allersidst. Glem den. Kiba-dock kan nu findes under Programmer, Tilbehør.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster