Ændring af opstartslyden i ubuntu – til eget musik

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Ændring af opstartslyden i ubuntu – til eget musik

Indlægaf Christian.Arvai » 19. nov 2008, 20:42

Guiden er flyttet til http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=96


I den forbindelse har jeg samlet de guides som jeg arbejder med og samtidigt forbedret dem på flere punkter.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Lookee
Indlæg: 29
Tilmeldt: 9. okt 2010, 19:27
IRC nickname: Lookee

Re: Ændring af opstartslyden i ubuntu – til eget musik

Indlægaf Lookee » 12. okt 2010, 02:04

Hey, jeg kunne godt tænke mig at ændre opstartslyden til Ubuntu, - og bruger det nye sje 10.10 - hvor stort set alle funktioner som andres guides referere til i "loginskærm" er taget ud...

Har du evt. et kvivkt forslag til hvordan man kunne gøre det i 10.10? De filer der allerede ligger der hedder alle sammen .ogg - skal det stadig være en .wmv fil?

Lookee

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ændring af opstartslyden i ubuntu – til eget musik

Indlægaf AJenbo » 12. okt 2010, 04:17

Lookee skrev:Hey, jeg kunne godt tænke mig at ændre opstartslyden til Ubuntu, - og bruger det nye sje 10.10 - hvor stort set alle funktioner som andres guides referere til i "loginskærm" er taget ud...

Har du evt. et kvivkt forslag til hvordan man kunne gøre det i 10.10? De filer der allerede ligger der hedder alle sammen .ogg - skal det stadig være en .wmv fil?

Lookee


Uha det håber jeg ikke, WMV er Window Media Video, Mon ikke du mener en wav :)

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ændring af opstartslyden i ubuntu – til eget musik

Indlægaf Christian.Arvai » 12. okt 2010, 11:34

Jeg er ikke på 10.10 (og kommer det heller ikke), så jeg ved ikke hvad den mappe hedder i denne udgave.

Men du kan jo lige smutte ind i Filsystem->usr->share->sounds->ubuntu og hører om filen desktop-login.ogg er den din pc spiller ved opstart, er det den, skal du lave en fil og give den dette navn, og så kopiere den ind som beskrevet.

Som sådan burde det ikke være nødvendigt at bruge System->Indstillinger->Login-skærm->Tilgængelighed (som det hed før), hvis bare filen er ændret inde i mappen.


I øvrigt kan den også være .ogg, det har jeg også selv brugt på min egen install.


------------------------------
Jeg har lige snakket med en på 10.10 og stien til mappen er den samme som før, så jeg har rettet lidt i guiden, så det burde virke på alle udgaver
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster