Firefox MultiAccount Containers og GMail email adresse tricket

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Firefox MultiAccount Containers og GMail email adresse tricket

Indlægaf lath » 22. jul 2018, 23:53

Firefox MultiAccount Containers

Mozilla (dem som laver Firefox browseren) har begået en interessant tilføjelse (extension), som jeg bruger lige nu.
https://blog.mozilla.org/firefox/introducing-firefox-multi-account-containers/

Den hedder Firefox Multiaccount Containers (herefter FFMAC) og den virker, og den virker rigtig godt.

Med FFMAC) har jeg 1 kontekst faneblad med en anden Twitter Persona(=konto), end den jeg plejer at bruge.

Den Twitter Persona jeg normalt plejer at bruge er ikke i et kontekst faneblad, men i stedet i et Default faneblad, hvor et Default faneblad ikke er et kontekst faneblad.

Hvert FFMAC kontekst har sit eget sæt af cookies, så derfor kan jeg have 2 faneblade med hver sin åbne Twitter Personas (default og kontekst fanebladet).

GMail email adresse tricket

Hvad angår oprettelse af en ny Twitter konto, så kræver Twitter en email adresse, som ikke må være brugt af en anden Twitter konto.

I det tilfælde kan man så bruge Gmail email adresse tricket til at lave et uendeligt antal "nye" email adresser:

Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster