systemd guides (fra DigitalOcean.com)

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

systemd guides (fra DigitalOcean.com)

Indlægaf lath » 18. maj 2015, 02:51

Jeg fik et tweet ind fra DigitalOcean om systemd, og selvom jeg er skeptisk(*) overfor systemd kan man da godt dele den information man finder:

(*) ad `skeptisk`:
Jeg vil som minimum godt lige se systemd køre fejlfrit i pænt lang tid før jeg skifter over til den, men YMMV. Det bliver kun med en LTS, da jeg bare ikke gider opgradere hver 6. måned. I praksis, så det bliver nok ikke næste LTS, men først ved 18.04 LTS, og da 14.04 LTS har 5 års support er der et helt år til at opgradere, når den LTS version er udgivet i final release.

For min VPS så bruger jeg FreeBSD, der ikke bruger systemd.
FreeBSD er et godt styresystem til servere - særligt FreeBSD Jails: https://www.freebsd.org/doc/en/books/handbook/jails.html synes jeg er rigtigt godt lavet.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

martin joergensen
Indlæg: 293
Tilmeldt: 12. maj 2014, 18:29
Geografisk sted: Kolding

Re: systemd guides (fra DigitalOcean.com)

Indlægaf martin joergensen » 18. maj 2015, 18:42

Jeg bruger efterhånden Digital Ocean som første opslag når jeg skal finde infomation om installation af service.
Kan kun anbefale herfra

Lars
Med tanke på OSX er bsd, så er det underligt at BSD ikke er større end som så, Netflix bruger det godt men alligevel :)
Men gode ting kommer dog fra bsd som foreksempel ZFS som er under rygende udvikling.

Du kender sikkert allerede Allan fra techsnap men han har også denne som du sikkert også kender
http://www.jupiterbroadcasting.com/show/bsdnow/

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: systemd guides (fra DigitalOcean.com)

Indlægaf AJenbo » 18. maj 2015, 19:30

Kom det ikke fra Solaris ;)

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster