Skift mellem OS'er - guide

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
Rulfe
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. aug 2007, 16:17
Geografisk sted: Kolding

Skift mellem OS'er - guide

Indlægaf Rulfe » 15. dec 2007, 09:43

Jeg er blevet helt vild med Ubuntu og ville egentlig gerne skifte permanent. Men desværre har jeg stadig en del programmer og spil som jeg ikke helt kan undvære og som ikke findes til Linux.
Men jeg er ved at være godt træt af at genstarte hver gang jeg skal arbejde med noget i Vista.
Derfor kunne jeg godt tænke mig en meget udførlig guide til, hvordan man nemmest/bedst kan skifte mellem ubuntu og vista.
Jeg har ikke helt et overblik over om den allerede findes. Men hvis der er en der ligger inde med et sådant link eller guide, vil jeg blive rigtig meget glad.
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Skift mellem OS'er - guide

Indlægaf Don S » 15. dec 2007, 15:00

Har du tjekket om dine spil kan køre under WINE? I 0.9.50 fik de i hvert fald rettet fejlen, der opstod når man connectede til Battle.net i Warcraft III. Og en del Quake 3 spil kører også fremragende under WINE (faktisk kører alle de spil jeg har, der bruger Quake 3 engine'n bedre under WINE, end da jeg brugte XP - men det kan også være fordi, at mit Windows var ret bugged).
Billede

Billede Billede

Rulfe
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. aug 2007, 16:17
Geografisk sted: Kolding

Skift mellem OS'er - guide

Indlægaf Rulfe » 15. dec 2007, 17:19

Jeg har faktisk forsøgt mig med Wine. Jeg har prøvet med Championship Manager 2007, men uden held. Ved ikke lige om det er mig der gør noget forkert. Er der evt. en god dansk guide til brugen af wine......eller andet?
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.

mR. GULEROD
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. apr 2007, 17:22

Skift mellem OS'er - guide

Indlægaf mR. GULEROD » 25. dec 2007, 20:13

Ved ikke præcis hvordan man gør med lige dit spil, men de fleste spil kræver et såkaldt no-cd crack. Wine kan nemlig ikke finde ud af at starte spil der kræver at cd sidder i computeren :(

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Skift mellem OS'er - guide

Indlægaf Don S » 25. dec 2007, 20:25

mR. GULEROD skrev:Ved ikke præcis hvordan man gør med lige dit spil, men de fleste spil kræver et såkaldt no-cd crack. Wine kan nemlig ikke finde ud af at starte spil der kræver at cd sidder i computeren :(


Hvilken version bruger du? Alle mine spil der kræver cd kører helt fint, det handler bare om at lokalisere D og E drevet korrekt til media/cdrom0 og media/cdrom1 (Wine config. Programmer -> Wine -> Configure Wine: Vælg libaries og se om path'en er korrekt).
Billede

Billede Billede

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster