X2go - fjernskrivebord fra Ubuntu eller Windows til din PC

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

X2go - fjernskrivebord fra Ubuntu eller Windows til din PC

Indlægaf Claus Henriksen » 30. sep 2012, 18:02

Har haft noget bøvl med at få NX/Nomachine til at fungere stabilt på 12.04. Konkret var det desktop-session-resume der blev ved med at drille.

Så kom jeg lige forbi x2go.org. X2go er en alternativ, nyere og mere vedligeholdt version af NoMachine/FreeNX server/klient, der bare spiller fint på 12.04. Og så har den autoresize af desktop på windowsklienten også, en feature jeg har glædet mig ville ankomme i den almindelige NX klient.
Man kan desværre ikke bruge X2go mod almindelige X servere, men man kan have X2Go serveren og klienten installeret side om side.
Fordelen ved NX teknologi, i forhold til den indbyggede VNC baserede fjernkontrol i Ubuntu, er en langt bedre hastighed. NX teknologi kan spare mere på båndbredden og kan således med fordel bruges over mobile enheder med lavere båndbredde.

Ubuntu install guiden på engelsk er her: http://www.x2go.org/doku.php/wiki:x2go-repository-ubuntu. Klienten findes også til MAC og Windows.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster