Hjælp til at få cam og mic til at virke på camchat

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Hjælp til at få cam og mic til at virke på camchat

Indlægaf gasolin » 30. jan 2012, 20:00

Jeg plejer at skrive jeg har problemer med at aktivere mit cam på diverse camchat, i dag fandt jeg ud af at hente adobe-flash-properties-gtk (control panel for Adobe Flash Player plugin version 11) mint flash plugin 11 havde jeg (mint 12 kde).

Med denne control panel (adobe flash player preference) kan jeg vælge hvilken af de sider jeg har været på som kan finde på at spørge og adgang til mit cam og mic, altid skal have lov, blokers eller der skal spørges om lov til adgang til mit cam,mic via adobe.

Der er så nogen steder at hvor en af de 3 valgt muligheder ikke er sort, når man højre klikker på f.eks chatten så er der settings, global setting(som går på adbobes hjemme side istedet for kontrolpanelet når man mangler control panelet for adobe flashplayer) og hvilken adobe version man har.

Der har jeg oplevet at når settings er grå så kan man ikke fortælle adobe at den side man er på godt må få adgang til ens cam,mic og så kan man ikke komme på cam.
Løsningen er så at få installere adobe-flash-properties-gtk (control panel for Adobe Flash Player plugin version 11) hvis det ikke allerede er installeret.

I Camera og Mic vælger man så de sider man ikke kan åbne for cam (typisk dem med hvor adobe settings er grå og man derfor ikke kan bruge settings) til allow, tillad som gør at der ikke bliver spurgt om lov til adgang til cam,mic via adobe (en lille 4 kantet boks med std adobe justeringer af cam,mic).

Når det er gjort skulle man kunne få adgang med sit cam til de sider det ikke virker på (dog vil jeg ikke garantere det virker på alle sider eller msn)

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster