Backspace i firefox

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Backspace i firefox

Indlægaf sådanUBUNTU » 18. nov 2007, 00:53

De fleste tidligere windows brugere bliver i starten irriterede over, at knappen backspace ikke leder én tilbage i browserhistorikken i firefox, når man bruger linux. Jeg fandt denne lille guide (på norsk), som jeg er sikker på vil glæde flere end bare mig:

1. Åpne en ny tab (Ctrl+T) og gå til about:config ved å skrive det inn i adresselinjen og trykke enter, akkurat som en vanlig URL.
2. I feltet “Filter” øverst på “sida” skriver du inn “backs”, uten hermetegn.
3. Dobbeltklikk på teksten “browser.backspace_action”, fjern tallet 1 og skriv inn tallet 0 isteden. Trykk OK.
4. Voilá; solen skinner, fuglene kvitrer, blomstene blomstrer, og backspace fører deg tilbake i historikken. Med andre ord; livet er igjen slik det skal være! :)

(kilde: http://www.leif-daland.com/blogg/2007/0 ... i-firefox/)

Således får vi Backspace-knappen til at "virke" og samtidig trænet vores kunnen ud i den fælles nordiske sprogstamme :D

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Backspace i firefox

Indlægaf Pihl » 18. nov 2007, 09:04

Og så vil jeg også lige lave et lille reklameindslag for den meget undervurderede F1 tast. ;)

Tryk F1 og i det vindue, som dukker op, er der nede lidt under midten i menuen et punkt der hedder Keyboard Shortcust. Her kan man se alle genvejene i Firefox, hvis mangler en bestemt.

Og så kan man jo, som ovenstående indlæg viser, også selv rette genvejene til. Man skal så bare huske, at kommer man på en anden maskine med Firefox, så er de ændrede genvejen jo ikke sat op der :)

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Backspace i firefox

Indlægaf sådanUBUNTU » 23. nov 2007, 18:28

Jeg synes bare, at standard genvejene alt+left og alt+right er besværlige. Det kræver to hænder pga. afstanden mellem tasterne :)

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster