Hot tip: appnr.com - web baseret pakkearkiv

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Hot tip: appnr.com - web baseret pakkearkiv

Indlægaf lath » 10. jul 2011, 20:31

Software arkivet apprnr.com beskriver sig selv således på http://appnr.com/about/
About Appnr
Web-based package browser

Billede
Appnr is a web-based package browser that install applications on Ubuntu. This is a web interface for APT system, and the package is downloaded and installed from Ubuntu/Third-party repositories.

The AptURL Protocol Handler and a web browser support are required to install packages. Please see the Help page.

AptURL Protocol handler er bare apt-links. Her er et eksempel med Thunderbird med dansk sprog til programmet: thunderbird,thunderbird-locale-da.

appnr.com side om at installere apturl: http://blog.appnr.com/help/
apturl burde være installeret som standard på et Ubuntu system. Det eneste problem der kan opstå er at du mangler at tilføje et pakkearkiv, og af den årsag så får en fejlmeddelelse.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Hot tip: appnr.com - web baseret pakkearkiv

Indlægaf Toddvarg » 12. jul 2011, 23:37

Hvad ville fordelen være ved at bruge appnr contra det normale i softwarecentret?
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hot tip: appnr.com - web baseret pakkearkiv

Indlægaf AJenbo » 13. jul 2011, 00:48

Ikke så meget da linksne faktisk som standard vil åbne i softwarecenteret fra 11.04 og frem, men her er hvad jeg kan forstille mig:

Du kan søge i den hvis ikke du sider ved din maskine og skal hjælpe en anden.
Den liste pakker fra nogle støre PPA'er du muligvis ikke har installeret.
Den kan findes via google.

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster