Minitunes - ny simpel musikafspiller

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Minitunes - ny simpel musikafspiller

Indlægaf thomasjohansen » 7. jul 2010, 15:26

Billede
Billede

Til dem der ikke følger dagligt med på http://www.omgubuntu.co.uk/ så er der kommet en ny lille lækker og simpel musikafspiller som gør oplevelsen lidt lækre og simpel.


Den håndterer let ens musik samling hvor man simpelt kan læse mere som det musik man hører, uden man først skal aktivere plugins mv.


Den installeres således i Ubuntu 10.04 (command line)

Indsæt nedenstående i terminalen (programmer - tilbehør terminal)

Kode: Vælg alt

sudo add-apt-repository ppa:nilarimogard/webupd8 && sudo apt-get update

indtast dit kodeord, derefter:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install minitunes



så ligger programmet under programmer - lyd & video



Kilde til installation:
http://www.webupd8.org/2010/07/minitune ... layer.html

kilde til programmet:
http://flavio.tordini.org/minitunes
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Minitunes - ny simpel musikafspiller

Indlægaf thomasjohansen » 7. jul 2010, 15:29

Tror også at programmet er nogenlunde "touch" venligt, da knapper mv. er af rimelig størrelse.

men har dog endnu ikke prøvet endnu.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

Svante

Re: Minitunes - ny simpel musikafspiller

Indlægaf Svante » 10. jul 2010, 15:28

Den er skam ikke så tosset. Den kunne jeg godt blive afhængig af :-)

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Minitunes - ny simpel musikafspiller

Indlægaf andsen » 14. jul 2010, 18:44

Uffh, den ser lækker ud! Prof udseende - skal bestemt have prøvet den af :)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Minitunes - ny simpel musikafspiller

Indlægaf soundpartner » 20. jul 2010, 17:45

den er nu ret fed og simpel, jeg har dog et par mangler...

1: man kan sætte en kunstner på, eller man kan sætte et album på. det ville være rart hvis man kunne holde musen over en kunstner eller et album og så få en trackliste frem, og vælge tracks derpå. (jeg ved jeg kan bladre i directory strukturen men det er sgu ikke den fede løsning)

2: når man sætter nyt musik på sæ sættes dette sidst på playlisten, men det startes også således at det spiller med det samme. det ville være fedt med en mulighed for at sætte det sidst i playlisten uden det spilles med det samme

3: sidst men ikke mindst så kan det ikke håndtere min musiksamling på ca 25.000 tracks
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Minitunes - ny simpel musikafspiller

Indlægaf soundpartner » 20. jul 2010, 17:53

soundpartner skrev:den er nu ret fed og simpel, jeg har dog et par mangler...

1: man kan sætte en kunstner på, eller man kan sætte et album på. det ville være rart hvis man kunne holde musen over en kunstner eller et album og så få en trackliste frem, og vælge tracks derpå. (jeg ved jeg kan bladre i directory strukturen men det er sgu ikke den fede løsning)

jeg har nu efter en genstart fundet ud af at bruger man kunstner wiev så kan man dobbeltklikke på kunstnerren og så komme ind i albums og dobbeltklikke på et album for at komme til trackliste. men det ville være bedre med at holde et enkeltklik nede eller ved enkeltklik
soundpartner skrev:2: når man sætter nyt musik på sæ sættes dette sidst på playlisten, men det startes også således at det spiller med det samme. det ville være fedt med en mulighed for at sætte det sidst i playlisten uden det spilles med det samme


tjaaa man kan drag and droppe, men en settingsmenu hvor man kunne vælge mellem den ene eller anden playmode ville være dejlig
soundpartner skrev:3: sidst men ikke mindst så kan det ikke håndtere min musiksamling på ca 25.000 tracks
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Nugginfuts
Indlæg: 84
Tilmeldt: 3. jun 2010, 21:49
IRC nickname: Nugginfuts

Re: Minitunes - ny simpel musikafspiller

Indlægaf Nugginfuts » 22. jul 2010, 16:09

hmm æv efter jeg har tastet sudo apt-get install minitunes ind i terminalen får jeg en besked om at minitunes allerede er den nyeste version og opgraderes ikke og 0 filer bliver instaleret... men minitunes ligger ikke på min computer under lyd og video ?

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Minitunes - ny simpel musikafspiller

Indlægaf soundpartner » 22. jul 2010, 17:20

Nugginfuts skrev:hmm æv efter jeg har tastet sudo apt-get install minitunes ind i terminalen får jeg en besked om at minitunes allerede er den nyeste version og opgraderes ikke og 0 filer bliver instaleret... men minitunes ligger ikke på min computer under lyd og video ?

så prøv at starte det fra terminalen med komandoen
minitunes
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Nugginfuts
Indlæg: 84
Tilmeldt: 3. jun 2010, 21:49
IRC nickname: Nugginfuts

Re: Minitunes - ny simpel musikafspiller

Indlægaf Nugginfuts » 22. jul 2010, 17:44

det hjalp :) nu ku jeg åbne programmet ihvertfald hehe. hvad gør jeg for fremtiden når jeg vil åbne programmet ? det ligger stadig ik i lyd og video vil gerne have et launcher jeg kan få ned på min dock

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Minitunes - ny simpel musikafspiller

Indlægaf soundpartner » 22. jul 2010, 17:48

Nugginfuts skrev:det hjalp :) nu ku jeg åbne programmet ihvertfald hehe. hvad gør jeg for fremtiden når jeg vil åbne programmet ? det ligger stadig ik i lyd og video vil gerne have et launcher jeg kan få ned på min dock

jeg har oplevet at linket først kom efter genstart. hvorfor aner jeg ikke, men hey... prøv en genstart.
Du kan jo altid lave en launcher i din dock selv. komandoen til at starte minitunes er "minitunes"
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Nugginfuts
Indlæg: 84
Tilmeldt: 3. jun 2010, 21:49
IRC nickname: Nugginfuts

Re: Minitunes - ny simpel musikafspiller

Indlægaf Nugginfuts » 22. jul 2010, 22:21

så fik jeg programmet til at virke.. sådan so so. har lagt min musik ind og det bliver vist med album covers og titler. men den vil dog ik afspille noget af min musik den kører de forskellige albums lynhurtigt igennem og kommer med en besked med playlist finished og en fejl meddelsele: cannot find demultiplexer plugin for mrl efterfulgt af fil stien. æv ser ellers godt ud, savner lidt at det er delt op i kunstnere, albums og folders. kunne godt tænke mig bare en overordnet med al musikken indelt i genre som i rythmbox

Sandersson
Indlæg: 174
Tilmeldt: 27. aug 2009, 10:08

Re: Minitunes - ny simpel musikafspiller

Indlægaf Sandersson » 24. jul 2010, 08:35

Havde samme problem.

Prøv at se på mit link;

viewtopic.php?f=13&t=11343

Hej fra mig
Sandersson

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster