ubuntu 10.04

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
Svante

Re: ubuntu 10.04

Indlægaf Svante » 7. maj 2010, 10:01

Prøvede scriptet af i går og det virkede ikke. Jeg ved ikke om der er lavet ændringer fra i forgårs?
Det stoppede bl.a. ved Java, hvor man skulle ned og få fat i 'OK'. Det kunne jeg ikke hverken med mus eller tabulering. I andre tilfælde skulle jeg svare 'Ja' eller 'Nej' omkring codecs. Det virkede heller ikke uanset hvad jeg svarede.
Hvad er der galt?

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: ubuntu 10.04

Indlægaf soundpartner » 7. maj 2010, 11:03

Svante skrev:Prøvede scriptet af i går og det virkede ikke. Jeg ved ikke om der er lavet ændringer fra i forgårs?
Det stoppede bl.a. ved Java, hvor man skulle ned og få fat i 'OK'. Det kunne jeg ikke hverken med mus eller tabulering. I andre tilfælde skulle jeg svare 'Ja' eller 'Nej' omkring codecs. Det virkede heller ikke uanset hvad jeg svarede.
Hvad er der galt?

hvad prøvede du scriptet på?
hvordan prøvede du scriptet og præcis hvor kom disse spørgsmål?
du må meget gerne tage en kopi af HELE outputet fra scriptet således jeg kan debugge.
i mellemtiden prøver jeg selv scriptet af på en maskine her forand mig og ser om jeg kan genskabe nogle af disse fejl

edit. scriptet kører fint her, men jeg fandt så en fejl omkring skype med et lille punktum der havde tryllet sig ind hvor det ikke skulle være.

hvis du har afbrudt scriptet så har du nok et par lock files der driller. Dem kan du fjerne med:

Kode: Vælg alt

sudo rm /var/lib/dpkg/lock && sudo rm /var/cache/apt/archives/lock
Senest rettet af soundpartner 7. maj 2010, 12:01, rettet i alt 1 gang.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Svante

Re: ubuntu 10.04

Indlægaf Svante » 7. maj 2010, 11:08

Jeg prøvede det samme som jeg gjorde dagen før - så vidt jeg husker.
Jeg vil nu prøve at installere igen i weekenden, og se om jeg kan lave nogle skærmdumps.

Svante

Re: ubuntu 10.04

Indlægaf Svante » 9. maj 2010, 21:39

Jeg har ikke kunne fremprovokere fejlene igen, så jeg ved ikke hvorfor de opstod.
Måske har der væres nogle repositories, som ikke har været til rådighed eller hvad ved jeg...
Så konklusionen må være, at scriptet virker :)

graveren
Indlæg: 13
Tilmeldt: 26. jan 2009, 14:12

Re: ubuntu 10.04

Indlægaf graveren » 11. maj 2010, 22:18

:D :D :D :D :D Tusind tak for scriptet. Det er et fantastisk hjælpemiddel til os der ikke er så meget inde i sagerne. Vh Graveren

Fistorian
Indlæg: 47
Tilmeldt: 6. sep 2009, 21:52
Geografisk sted: Nørrebro

Re: ubuntu 10.04

Indlægaf Fistorian » 24. maj 2010, 13:00

Rigtig godt script. Men jeg har et problem med java.

Der er ikke tilsyneladende ikke blevet installeret sun-java6 da jeg kørte scriptet. Har kørt det på begge mine computere den ene kører med 64-bit og den anden med 32-bit.

Jeg kan heller ikke finde sun-java6 i synaptic. Mangler der måske noget i softwarekilder? Hvor er partner kilden f.eks. blevet af?
Venlig hilsen
Jacob

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: ubuntu 10.04

Indlægaf soundpartner » 24. maj 2010, 13:26

Fistorian skrev:Rigtig godt script. Men jeg har et problem med java.

Der er ikke tilsyneladende ikke blevet installeret sun-java6 da jeg kørte scriptet. Har kørt det på begge mine computere den ene kører med 64-bit og den anden med 32-bit.

Jeg kan heller ikke finde sun-java6 i synaptic. Mangler der måske noget i softwarekilder? Hvor er partner kilden f.eks. blevet af?

underligt. scriptet burde netop installere sun java (hvis dette da krydses af)

men lad os da se hvad der er af softwarekilder.

hop i terminalen og giv mig output af følgende:

Kode: Vælg alt

cat /etc/apt/sources.list && cat /etc/apt/sources.list.d/*.list
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Fistorian
Indlæg: 47
Tilmeldt: 6. sep 2009, 21:52
Geografisk sted: Nørrebro

Re: ubuntu 10.04

Indlægaf Fistorian » 24. maj 2010, 13:33

Nu har jeg fået installeret java. Problemet var at scriptet af en eller anden grund ikke have installeret "partners-softwarekilden". Da jeg fik gjort det manuelt kunne jeg sagtens installerer java. Brugte dog ikke scriptet til det.
Venlig hilsen
Jacob

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: ubuntu 10.04

Indlægaf soundpartner » 24. maj 2010, 13:53

Fistorian skrev:Nu har jeg fået installeret java. Problemet var at scriptet af en eller anden grund ikke have installeret "partners-softwarekilden". Da jeg fik gjort det manuelt kunne jeg sagtens installerer java. Brugte dog ikke scriptet til det.

scriptet installerer ikke "selv" partner kilden men du skal vælge at installere ekstra softwarekilder. hvis ikke dette klikkes af så mangler disse jo klart nok senere hen
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Fistorian
Indlæg: 47
Tilmeldt: 6. sep 2009, 21:52
Geografisk sted: Nørrebro

Re: ubuntu 10.04

Indlægaf Fistorian » 24. maj 2010, 17:06

Jeg er ret sikker på, at jeg valgte at installere ekstra softwarekilder.
Venlig hilsen
Jacob

Jerrik
Indlæg: 100
Tilmeldt: 8. feb 2009, 17:08
IRC nickname: Jerrik
Geografisk sted: Dragør

Re: ubuntu 10.04

Indlægaf Jerrik » 24. maj 2010, 23:18

soundpartner skrev:
Fistorian skrev:Nu har jeg fået installeret java. Problemet var at scriptet af en eller anden grund ikke have installeret "partners-softwarekilden". Da jeg fik gjort det manuelt kunne jeg sagtens installerer java. Brugte dog ikke scriptet til det.

scriptet installerer ikke "selv" partner kilden men du skal vælge at installere ekstra softwarekilder. hvis ikke dette klikkes af så mangler disse jo klart nok senere hen

Soundpartner - du skal også have ros for scriptet herfra.
Jeg oplevede dog også, at scriptet ikke installerede sun java. Om jeg manglede at klikke ekstra softwarekilder af husker jeg ikke, men så skal det måske været tydeligt at det er nødvendigt?

Nu fik jeg senere det til at virke, ved at fjerne og tilføje de rigtige ting i Synaptic, som foreslået af Zob:
viewtopic.php?f=4&t=10723&p=66358&hilit=sun+java6+synaptic#p66358

Men det var 'svært' at få ekstra softwarekilder ind først. Scriptet (trin 2) virkede ikke på min maskine - over mange forsøg. Jeg forsøgte til sidst på fanen "Anden software" at trykke tilføj og skrive koden. Derefter kunne jeg finde sun java under Synaptic.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: ubuntu 10.04

Indlægaf soundpartner » 24. maj 2010, 23:23

Jerrik skrev:
soundpartner skrev:
Fistorian skrev:Nu har jeg fået installeret java. Problemet var at scriptet af en eller anden grund ikke have installeret "partners-softwarekilden". Da jeg fik gjort det manuelt kunne jeg sagtens installerer java. Brugte dog ikke scriptet til det.

scriptet installerer ikke "selv" partner kilden men du skal vælge at installere ekstra softwarekilder. hvis ikke dette klikkes af så mangler disse jo klart nok senere hen

Soundpartner - du skal også have ros for scriptet herfra.
Jeg oplevede dog også, at scriptet ikke installerede sun java. Om jeg manglede at klikke ekstra softwarekilder af husker jeg ikke, men så skal det måske været tydeligt at det er nødvendigt?

Nu fik jeg senere det til at virke, ved at fjerne og tilføje de rigtige ting i Synaptic, som foreslået af Zob:
viewtopic.php?f=4&t=10723&p=66358&hilit=sun+java6+synaptic#p66358

Men det var 'svært' at få ekstra softwarekilder ind først. Scriptet (trin 2) virkede ikke på min maskine - over mange forsøg. Jeg forsøgte til sidst på fanen "Anden software" at trykke tilføj og skrive koden. Derefter kunne jeg finde sun java under Synaptic.

jeg har lige fundet og rettet en fejl i scriptet som betød at partner repository blev toglet i stedet for installeret... det betød at hvis partner repository var installeret blev det fjernet, og hvis det ikke var installeret blev det tilføjet. den vej så lavede det en smule ballade. men det er rettet nu
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: ubuntu 10.04

Indlægaf kent a » 8. jun 2010, 22:31

Kan denne Script også bruges til ubuntu netbook udgave.....
Lubuntu 18.04 LTS

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: ubuntu 10.04

Indlægaf soundpartner » 8. jun 2010, 23:04

kent a skrev:Kan denne Script også bruges til ubuntu netbook udgave.....

jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke har prøvet på en nbr, men jeg kan ikke se at der skulle være nogen grund til at det ikke kunne fungere...

jeg er dog igang med at genskrive hele scriptet da der efterhånden er lavet en del lapninger af ting der er ændret i betaperioden, og mellem beta og final release, så måske er det en ide at lige vente en uges tid (der burde det nye script ryge online)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster