mousepad problemer i Remix

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
lysebjerg
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. apr 2010, 20:38
IRC nickname: lysebjerg

mousepad problemer i Remix

Indlægaf lysebjerg » 4. apr 2010, 20:42

Hej,
jeg har installeret Netbook Remix på en Abus EeePC. Systemet kører godt, men jeg har problemer med, at min mousepad til tider ikke virker. For at få den til at virke igen, skal jeg lukke computeren ned (nogle gange flere gange), inden jeg kan få "musen" til at reagere.

Det hjælper ikke at genstarte computeren, den skal lukkes helt ned og startes op igen.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: mousepad problemer i Remix

Indlægaf zob » 4. apr 2010, 20:59

Hej og velkommen til forum.

Det kunne være interessant at vide hvilken version af ubuntu og hvilken udgave af Asus Eeepc der er tale om.
Jeg kan starte med at fortælle at jeg har en Eeepc 702 (det er 1. generation eee) og har aldrig haft det problem.

Måske dukker soundpartner op, han har en helt flok Eeepc's, så kan han måske fortælle om han kender til problemet (eller andre med en Eee).

Hvilken kernel kører du på? Fyr op for en terminal (ligger i tilbehør) og skriv

Kode: Vælg alt

uname -r
og fortæl resultatet.

Måske kan du prøve at boote på en anden kernel. Du kan vælge en anden kerne under opstarten på den første sorte skærm med tekst (grub). Alt efter ubuntu-version skal du vist holde shift eller esc nede når grub dukker op, hvis du ikke får nogen valgmuligheder.

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Google [Bot] og 0 gæster