Telenor mobilt bredbånd med Huawei E1752

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
momsemor
Forfatter
Indlæg: 335
Tilmeldt: 19. nov 2008, 21:37
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Re: Telenor mobilt bredbånd med Huawei E1752

Indlægaf momsemor » 2. maj 2010, 14:43

Hej
Har lige installeret samme modem vha. Soundpartners fine script :D Det opførte sig på samme måde, kunne ses, men kunne ikke logge på.
Det hjalp da jeg fandt ud af, at jeg ikke havde lavet en pin-kode :oops: (du skriver, at du har fjernet din pin-kode)
Da den kom med virkede alt :D
Vh. Jannie

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Telenor mobilt bredbånd med Huawei E1752

Indlægaf andsen » 9. maj 2010, 20:58

Hej Soundpartner,

Har netop testet det mobile bredbånd i et live miljø og det virker upåklageligt :-)
Det er i Netbook Edition på min Mybook. Et sted scriptet kunne forbedres er mængden af tekst. Det kunne man godt korte lidt ned i :-)

Mvh Anders
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

T-buch
Indlæg: 72
Tilmeldt: 1. maj 2010, 01:21

Re: Telenor mobilt bredbånd med Huawei E1752

Indlægaf T-buch » 20. maj 2010, 08:20

Tusinde tak - det gik fint og smertefrit

Vh
Thomas

b.s.christensen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2. nov 2009, 22:27

CBB mobilt bredbånd med Huawei E1752

Indlægaf b.s.christensen » 23. maj 2010, 17:06

Måske er det nyttigt for nogen at vide at CBBs mobile bredbånd også virker med Telenors opsætning, i hvert fald på flg. måde:

Jeg havde noget bøvl med at få modemet sat op for en måneds tid siden vha.

Kode: Vælg alt

http://scripts.linux.dk/mobre && bash mobre
, men efter opdatering af Ubuntu og geninstallering af scriptet det er nu lykkes!

Modem: Huawei e1752
Udbyder: CBB mobil
Ubuntuversion: 10.04
Simkode: slået fra

Metode:
Jeg slettede de gamle mobilbredbåndsprofiler, jeg havde sat op i 9.10.
Kørte det generelle script til mobilt bredbånd fra scripts.linux.dk

Kode: Vælg alt

sudo wget http://scripts.linux.dk/mobre && bash mobre

Telenor valgt som udbyder

KAZAM! Forbindelse oprettet...

Jeg er ikke sikker på hvorfor jeg ikke kunne komme på før - men nu virker det i hvert fald! Tak for scriptet, jeg var lige ved at miste modet efter mange timers roden med usb-modeswitch mm

naucher
Indlæg: 359
Tilmeldt: 23. jan 2009, 21:14
IRC nickname: naucher
Geografisk sted: Aabenraa

Re: Telenor mobilt bredbånd med Huawei E1752

Indlægaf naucher » 3. jul 2010, 20:18

Må jeg deltage med et - muligvis - dumt spørgsmål?

Er der forskel på opsætning og brug i Ubuntu om man bruger mobilt bredbånd med fast månedligt abonnement, eller sår'n et med "klippekort", hvor man skal have sit Dankort frem, for at købe en time eller en dag ad gangen?

Jeg tænker på, om man bare kan logge på med sin adgangskode, og derefter "svinge sit Dankort" i Firefox bagefter, eller hva'?
Spørgsmål er bl.a. afledt af, at der jo findes forskellige offentlige hotspots, hvor man - med Windows - kan logge på hotspottet, ved at åbne browseren (=IE), som automatisk ledes til en side, hvor man kan betale for adgangen. Jeg ved af erfaring fra 1 sted, at dette ikke fungerer med Ubuntu :(
De bedste hilsner
Naucher

Begejstret Bruger
Lenovo Thinkpad L15 (årg. 2023) | 16,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 23.10
Lenovo Thinkpad S540 (årg. 2014) | 8,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 22.04LTS

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Telenor mobilt bredbånd med Huawei E1752

Indlægaf lath » 4. jul 2010, 01:16

naucher skrev:Må jeg deltage med et - muligvis - dumt spørgsmål?

Er der forskel på opsætning og brug i Ubuntu om man bruger mobilt bredbånd med fast månedligt abonnement, eller sår'n et med "klippekort", hvor man skal have sit Dankort frem, for at købe en time eller en dag ad gangen?

Jeg tænker på, om man bare kan logge på med sin adgangskode, og derefter "svinge sit Dankort" i Firefox bagefter, eller hva'?
Spørgsmål er bl.a. afledt af, at der jo findes forskellige offentlige hotspots, hvor man - med Windows - kan logge på hotspottet, ved at åbne browseren (=IE), som automatisk ledes til en side, hvor man kan betale for adgangen. Jeg ved af erfaring fra 1 sted, at dette ikke fungerer med Ubuntu :(


Der er ingen forskel. Betalingen sker på en ekstern server (ekstern i forhold til din maskine), for når en IP (internet Protokol) pakke har forladt din maskine har du ikke længere nogen kontrol over den - det har i stedet ejeren af det netværk din maskine forbinder sig til.

Din oplevelse med hotspots og at det ikke virker kan være at de forventer at du bruger deres ActiveX betalings-plugin. Et ActiveX plugin virker kun med Internet Explorer og Windows.
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/ActiveX

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

naucher
Indlæg: 359
Tilmeldt: 23. jan 2009, 21:14
IRC nickname: naucher
Geografisk sted: Aabenraa

Re: CBB mobilt bredbånd med Huawei E1752

Indlægaf naucher » 7. jul 2010, 22:10

b.s.christensen skrev:Måske er det nyttigt for nogen at vide at CBBs mobile bredbånd også virker med Telenors opsætning, i hvert fald på flg. måde:

Kode: Vælg alt

sudo wget http://scripts.linux.dk/mobre && bash mobre



Det virker ikke hos mig :(

Jeg har kørt ovenstående script og valg "anden" udbyder i sciptet, som slutter med
Hvis du klikker på netværksmanageren oppe i højre hjørne, så har du nu
fået en ny mulighed nemlig "Ny mobil bredbåndsforbindelse".

Det har jeg ikke :(

Hvad mon der er galt?

EDIT:
Scriptet virker på min anden PC med 10.04, hvor jeg som forventet får: "Ny mobil bredbåndsforbindelse" i netværksmanageren, når jeg kører scriptet og deri vælger Telenor som udbyder.

Der er tilsyneladende noget i/ved Ubuntu 9.10 hos mig, der ikke fungerer.
Måske man skal finde sig en regnvejrsdag og installere 10.04 i stedet for 9.10?

Modem: Huawei e1752
Udbyder: CBB mobil
Ubuntuversion: 9.10
Simkode: slået fra
De bedste hilsner
Naucher

Begejstret Bruger
Lenovo Thinkpad L15 (årg. 2023) | 16,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 23.10
Lenovo Thinkpad S540 (årg. 2014) | 8,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 22.04LTS

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster