Reklame for Ubuntu på mit gymnasium

Alt omkring ubuntudanmark.dk
andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Reklame for Ubuntu på mit gymnasium

Indlægaf andsen » 30. nov 2008, 23:25

Hej alle,

Forleden modtog jeg en stak cd'er fra guderne på Isle of Man, til at dele ud på mit gymnasie, men jeg har efterhånden lært, at hvis folks interesse for Linux skal vækkes, så skal der være 100 % PULL-faktor. Det nytter jo ikke noget at presse folk til at prøve det af :-)

Derfor ville jeg høre om der var nogen, med gode evner indenfor GIMP og/eller Inkscape (el. lign.), der kunne bikse en plakat eller to, samt nogle flyers sammen (jeg er nemlig en dør til den slags), som jeg så kunne printe og hænge op på skolen. For eksempel noget i stil med, hvor mange penge man kan spare ift. Windows, da det jo er en flok fattige studerende vi har med at gøre ;-)

Kommentér eller kom med flere idéer her til at starte med :-)

Mvh Anders
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

MadsRH
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15. feb 2008, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Reklame for Ubuntu på mit gymnasium

Indlægaf MadsRH » 1. dec 2008, 00:33

Hvis nogen skrive alt tekst, vil jeg godt prøve at sætte noget sammen. Jeg har tidligere lavet lignende opgaver, f.eks. denne plakat og flyers:
http://www.flickr.com/photos/32242495@N ... 784319258/
http://www.flickr.com/photos/32242495@N ... 784319258/


//MadsRH
anotherubuntu.blogspot.com

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Reklame for Ubuntu på mit gymnasium

Indlægaf eitreach » 1. dec 2008, 01:18

Hvis nogen giver mig et hint om hvad jeg skal skrive, går jeg gerne igang prompte.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Reklame for Ubuntu på mit gymnasium

Indlægaf andsen » 1. dec 2008, 15:36

@ MadsRH
De ser for lækre ud de sager der :D Det er præcist sådan noget jeg havde i tanker ang. design. Du er hyret ;-P

Mht. tekst og budskab, så havde jeg tænkt mig noget i retning af det, der blev konkluderet i Magasinet Penge. F.eks at man kan få en computer med samme specs 3000 kr. billigere, hvis man bruger gratis software i stedet for betalingsmøg :-)

Det er nok ikke ideen bag open source der skal slåes på tromme for - mere det at de fattige studerende kan spare mange penge på køb af pc.

Jeg vil lige brygge lidt på nogle statements i et par dage - alle er meget velkomne til at komme med idéer til tekst og budskab - det må sådan set også godt bare være om Open Office, da mange nok er for bange for at tage det store spring. (Jeg dual-booter selv :oops: )

Tak for de foreløbige svar :-)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Reklame for Ubuntu på mit gymnasium

Indlægaf Jeg » 1. dec 2008, 15:44

Man kunne vel lave en sammenregning af hvad det ville koste at registrere alle de free trials, der følger med en ny computer med præinstalleret Vista (Windowslicensen inkluderet), sat op imod prisen for at installere Ubuntu samt de tilsvarende linux-udgaver af givne programmer.
Man kunne derudover nævne den manglende brug for en virusscanner, samt den gratis support, der nok ville falde i god jord hos en fattig studerende..
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Reklame for Ubuntu på mit gymnasium

Indlægaf Christian.Arvai » 1. dec 2008, 15:44

Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Reklame for Ubuntu på mit gymnasium

Indlægaf eitreach » 1. dec 2008, 17:24

Jeg har iøvrigt også arbejdet på et par flyers, som du måske vil kunne bruge.

http://farm4.static.flickr.com/3143/307 ... cb.jpg?v=0

http://farm4.static.flickr.com/3071/305 ... 79.jpg?v=0

Nummer to har lidt mere grafik - men kan naturligvis tilpasses, hvis det var det, og det skal jeg nok stå for, bare du lige fortæller hvordan, hvis du er interesseret.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Reklame for Ubuntu på mit gymnasium

Indlægaf Don S » 2. dec 2008, 17:29

Jeg har faktisk et plakat-design-målgruppe-projekt lige for tiden, på mit gymnasie (HTX Hillerød), hvor at jeg har valgt som opgave at lave en Ubuntu plakat. Målet, udover at det er et skole projekt, er at få lavet en generisk plakat/flyer, og sørge for at have nogle Ubuntu-CD'er stående på skolens bibliotek, sammen med en række flyers osv. Jeg er ikke gået igang endnu, men når jeg engang bliver færdig med (og også under processen af) plakaten, må du da gerne få et kig på den og evt. komme med respons til hvordan den kan laves bedre.

- Don S
Billede

Billede Billede

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster