Hvem er folk tråden..

Alt omkring ubuntudanmark.dk
B.B
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20. nov 2006, 12:12

Hvem er folk tråden..

Indlægaf B.B » 20. nov 2006, 21:21

Hej Drenge.

Superfedt med et DK fora, håber det bliver velbesøgt.

Lidt info:

34 år, Bor ved Århus. Har været med på Ubuntu siden Warty (4.10). I starten som dualboot men siden Breezy har der ikke været Windows på nogle af mine laptops. Havde en overgang VMWare med en XP på en af dem men den blev aldrig startet op så den røg ud igen. Er ikke supernørd så har haft rigtig meget gavn af Ubuntu forummet og de howto's som folk har været gode til at smide op. Fiflede lidt med Kubuntu en overgang men jeg vænnede mig aldrig til alt dens eyecandy (Jeg har dog fået Amarok med tilbage til Ubuntu så helt forgæves var besøget ikke)

Nå..Jeg vil ihvertfald kigge jævnligt herind og vil samtidig opfordre andre til det samme.

B.B

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Hvem er folk tråden..

Indlægaf Pihl » 20. nov 2006, 21:32

Hej med dig - god ide til tråd

** Dette indlæg er knap 4 år gammel, så jeg må vist hellere opdatere det :-) **

Jeg er 29 år gammel og fra Århus. Jeg startede med Ubuntu i 2005, og lavede ubuntudanmark.dk og dette forum i 2006. Siden har jeg været formand for den danske Ubuntu forening, som jeg også var medstifter af, og har deltaget i række udsendelser og artikler om Ubuntu, herunder DR Magasinet Penge og Harddisken.

I 2009 blev jeg selvstændig, og stiftede virksomheden O-Biz, som er certificeret Ubuntu Solution Provider, og leverer rådgivning, support og implementering af Ubuntu til virksomheder og det offentlige.
Senest rettet af Pihl 22. sep 2010, 09:12, rettet i alt 2 gange.

John Doe
Indlæg: 196
Tilmeldt: 14. nov 2006, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Her er jeg!

Indlægaf John Doe » 20. nov 2006, 23:00

Hej!

Ny her i forummet men helt sikkert den der kommer til at bruge det ofte!!!

Jeg er 35 år og er selvstændig vinduespudser. Har altid haft interesse for computer - dog ikke så meget at der står nørd på visitkortet. Brugte meget tid på at sætte min gamle Winsovs XP op så jeg kunne lide at se på det. Altså legede med det... :lol: Men så hørte jeg om linux igennem en bekendt som havde kørt Red Hat Linux igennem nogle år. Han priste linux ideen i høje vendinger så jeg fik lyst til at se nærmere. Jeg lånte en dist. af ham - shock!!! 7 cd'er!!! Men fik det prøvet af. Fandt det ikke videre interessant, nærmest umuligt at installere, så den røg hurtigt ud igen. Senere googlede jeg lidt rundt og fandt til mit store held UBUNTU. Bestilte 4.10'eren og har siden kørt dualboot (mest af hensyn til konen - jeg selv havde dræbt Winsovsen for længst). Jeg faldt pladask for 6.06'eren og kører nu med Edgy Eft. Er du så FÆRDIG hvor det spiller!!!


En ting er sikker: Ubuntu er et meget stærkt alternativ til andre, mere kommercielle styresystemer - ingen nævnt ingen glemt.
- nu også uden signatur

hardcorewizard
Indlæg: 40
Tilmeldt: 20. nov 2006, 19:58
Geografisk sted: Taastrup, Danmark

Hvem er folk tråden..

Indlægaf hardcorewizard » 21. nov 2006, 01:31

Hejsa :).

Er 19 år, og har lige færdiggjort min HTX. Arbejder i et mindre softwarefirma i et års tid, men planlægger at starte på datalogi på KU næste år.
Jeg har kørt Ubuntu siden Breezy, og er blevet MEGET positivt overrasket over hvor hurtigt det er gået fremad for Linux-distributioner på det seneste. Den er virkelig let at bruge, og sammenlignet med mine tidligere forsøg med Linux er Ubuntu den der har holdt længst. Faktisk så længe at jeg helt har droppet Windows på min computer, som jeg efter et harddisk-crash valgte helt at lade være med at reinstallere (så slap jeg for besværet med NTFS, skønt!). Efter godt og vel et års tid med apt-get, og uden besværet med licenser, rynker man nærmest på næsen over "de lukkede" alternativer. Samtidig nærer jeg en virkelig dyb respekt overfor alle dem der lægger uanede mængder af tid og energi i disse projekter, håber jeg selv kommer igang med at bidrage i den nærmeste fremtid :).

Det er godt at se at der kommer gang i den danske del af miljøet, jeg håber virkelig at det kan kaste noget godt af sig.

vic
Indlæg: 19
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:50

Hvem er folk tråden..

Indlægaf vic » 21. nov 2006, 01:37

Hey Folkens.


Jeg er XX år (jeg fortrækker noget annonymitet) laver XX etc...

Jeg lagde ud med ubuntu allerede ved det første officielle release Ubuntu 4.10 (The Warty Warthog) som var noget af en overaskelse. jeg har været omkring RH (RedHat), mandriva, og lidt andre spændene ting. dog ikke sat mig så meget ind i det som jeg har med Ubuntu. jeg har haft mine oplevelser med Kubuntu (KDE) etc og har besluttet for et stykke tid siden af det ikke er min kop te. jeg kan ikke fordrage KDE vis jeg skal være ærlig.
så jeg meget dedikeret til Ubuntu(Gnome).

jeg køre dog stadig Windows på Dualboot Pga. mit arrangement i private anliggender. men jeg fortrækker til vær en tid at Trække Ubuntu igang.

Jeg glæder mig til at se hvordan det her udvikler sig, og har det lidt ligsom Phil med de mere samfundsfaglige aspekter i det her også. har altid været en stor tilhænger af communities som var velfungerende og interessante at være deltager i.

Mvh
Vic

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Hvem er folk tråden..

Indlægaf Wrapper » 21. nov 2006, 07:22

Hey

Well jeg er 20 år, studerende på IT-College Denmark og mit navn er Martin Jensen.
Jeg startede med linux for mange år siden (dengang der var noget der hed Lindows 3.1), hver gang keg installerede en ny version af linux på den pc som tilhørte mine forældre, gik pc'en i stykker. Og på den måde fik jeg faktisk forbud mod at bruge linux, indtil jeg fik min egen pc.
Men så for et lidt over år siden gik det løs, jeg skulle bruge en webserver, og fik derfor en ven til at installere debian derpå. Senere gik jeg selv igang med debian, og hurtigt gik jeg over til Gentoo. Jeg fik installeret Ubuntu 5.10 da det lige var udkommet, og jeg var "solgt" med det samme :D, bare det at man ikke skulle compile alt, var sand lykke... Så siden da har jeg brugt ubuntu. Dog er det først inden for de sidste par måneder at jeg er begyndt at bruge det primært, har dog XP inde i vmware, men bruger det stortset kun til skolearbejde.
Jeg har også betatestet lidt på SuSe Enterprise Server 10, og regner da med at teste flere af deres produkter, selvom det er rpm.

velle
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22. nov 2006, 23:42
Geografisk sted: Aarhus

Jeg er ...

Indlægaf velle » 22. nov 2006, 23:48

... 23 aar, af hankoen, og laeser datalogi paa Aarhus Universitet.

Min erfaring med Linux er meget begraenset, selvom jeg har brugt det de sidste 2 aar, er jeg langt fra koerende.

Jeg haaber at dette community bliver en solid kilde til hjaelp og inspiration. Og er klar paa at hjaelpe til med det paa alle mulige maader.

Vh Velle

Prox2far
Indlæg: 24
Tilmeldt: 20. nov 2006, 11:23

Hvem er folk tråden..

Indlægaf Prox2far » 23. nov 2006, 13:34

Alder osv. holder jeg for mig selv :?

Jeg er ingeniørstuderende og har prøvet mange Linux distributioner gennem de sidste 2 år, Mandrake, Arch, Gentoo, Ubuntu for at nævne nogle stykker. Jeg er KDE fan så Ubuntu blev udskiftet med Kubuntu ved første Kubuntu release.
Kører nu Gentoo eller Kubuntu, afhængig af om alt skal klemmes ud af hardwaren eller det bare skal virke.
Billede

Inkarneret Animé fan siden SDF Macross for 12 år siden :)

FrostEyes
Indlæg: 18
Tilmeldt: 20. nov 2006, 23:27
Geografisk sted: Odense

The man behind the name.

Indlægaf FrostEyes » 23. nov 2006, 13:57

Jeg er ingeniørstuderende ligesom prox2far. Faktisk går vi på samme studie.

Der var engang en HTX studerende. Han fik en 2gb scsi disk, og en pci scsi controller, samt Mandrake 7.3 CDer. Dette kombineret med en 500 MHz k62 gav den første Linux maskine til denne flittige studerende i 2001. Dette var dog ikke den ubetinget succes, da internettet var en stærkt begrænset mulighed. Dog hang interessen ved, og i 2003 prøvede han Gentoo. Samme år, arbejde han også med Debian, NetBSD 1.6 og Red Hat 9.1 Shrike. Her skilte især Gentoo sig ud, og blev hans favorit distribution.

I dag har denne Linux interesse betydet, at han bestyrer en stak Gentoo servere for kollegienet, og en stak SuSE maskiner på SDU.

I hvilken sammenhæng kommer (k)ubuntu så ind i alt det her. Jo da jeg hjælper en del nybegyndere med linux, anbefaler jeg dem generelt (k)ubuntu, da Gentoo ikke er noget for nybegyndere. Jeg er selv imponeret af denne distribution, og ser den helt klart som den fremtidige desktop distribution.
If it moves, compile it.
Larry the Cow (Gentoo)

susbut
Indlæg: 13
Tilmeldt: 28. nov 2006, 14:04
Geografisk sted: Sjælland

Velkommen i Danmark

Indlægaf susbut » 28. nov 2006, 14:41

Hej alle,
Jeg hilser hermed dette fine initiativ velkommen.
Jeg har været med på Ubuntu siden 5.10 og kører nu 6.06 med stor fornøjelse. Er i øvrigt den eneste linuxbruger i et hjemmenetværk med 2 windowsbrugere.
Glæder mig til at følge udviklingen i dette forum fremover.
MVH
susbut
:D

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Hvem er folk tråden..

Indlægaf Wikzo » 28. nov 2006, 15:06

Jeg er 15 år og er for nyligt blevet interesseret i Ubuntu. Jeg har prøvet mig frem med en live cd, men jeg mangler stadig masser af viden, før jeg tør tage springet til at installere OS-systemet.

Hyggeligt at møde jer :)

oskar.hansen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. dec 2006, 19:10
Geografisk sted: Det nordlige sydlige jylland

Hvem er jeg?

Indlægaf oskar.hansen » 4. dec 2006, 19:30

Hejsa :D

Fedt at se et dansk ubuntuforum, det har jeg gået og kigget efter det sidste år.

Nå, men Jeg er en HTX elev fra Haderslev. Her er jeg i gang med 2. år.
Jeg har rodet en del med Linux. Helt præcist siden 2003, hvor jeg startede med knoppix og siden Fedora core. Sidste gang det var december (altså for et år siden i denne måned) fandt jeg så frem til dette nye udspring fra Debian. Siden sommerferien har Ubuntu så fungeret som mit primære system på min laptop (og installeret det til andre).

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Hvem er folk tråden..

Indlægaf spook » 6. dec 2006, 12:32

Hey folks!

Hankøn, 25 år, IT-supporter i Århus, bor i Skanderborg. Har rodet med Linux on/off et par år, uden dog at komme ret meget over noob-stadiet. Har prøvet en masse forskellige distroer, mest for at prøve noget nyt, og fordi jeg var ret vild med ideen om fri software.

Er helt tosset med ubuntu, og det er mit primære OS på den bærbare derhjemme. Kører SME Server 7.0 på serveren.

Er lige begyndt at lege med Beryl (http://www.beryl-project.org/) og det er da det fedeste! Vista, pak sammen! :D
Billede

Svante
Indlæg: 606
Tilmeldt: 16. dec 2006, 14:25
Geografisk sted: Bornholm

Hvem er folk tråden..

Indlægaf Svante » 7. jan 2007, 11:00

Hej med jer.

Jeg er Københavner, men er bosat på solskinsøen Bornholm
Har arbejdet med IT siden slutningen af 80'erne. Mest med Windows, men har også haft med AS/400 at gøre og en lille smule Unix.
Generelt er jeg blevet godt træt af Microsoft og fik derfor lyst til at prøve noget andet. Det startede med Firefox og så fik jeg for alvor øjnene op for Open Source. Det gik efterhånden også op for mig, at Microsoft kører deres eget løb og ikke overholder standarderne, og det irriterer mig grænseløst.

Nu har jeg bestilt en bærbar og regner med at bruge Ubuntu fra den kommende uge. Jeg glæder mig meget til det 8)

fr3ak
Indlæg: 91
Tilmeldt: 1. jan 2007, 19:32
Geografisk sted: Århus Nord

Hvem er folk tråden..

Indlægaf fr3ak » 14. jan 2007, 13:40

Hejsa alle!.

Må vel også hellere bidrage til denne fremragende ide.

Om mig: Jeg er 26 år og kommer fra Århus Nord (Skejby). Er født og opvokset i Århus, men har også været en tur forbi Holstebro i 8 år, for at "lege" soldat. Er pt. i gang med en uddannelse som IT Supporter på Aarhus Tekniske Skole i Højbjerg.

Erfaring: Har brugt Linux i godt 2 år nu. Startede med at prøve en del forskellige distro'er og landede så på Ubuntu, som den foretrukne. Det hele endte op i at jeg fjernede ALT Micro$oft fra mine maskiner for godt et halvt år siden, og nu kan men vel sige at jeg er "frelst". :D

Ser frem til en masse gode (ubuntu)stunder. :twisted:
Mvh fr3ak

Ubuntuguide.org - God guide til det meste i Ubuntu
Gnome-look.org - Eyecandy til din desktop

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster