Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsiden?

Alt omkring ubuntudanmark.dk
gtr

Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsiden?

Indlægaf gtr » 29. maj 2015, 17:04

Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsiden? På den måde kan læsere nemmere tilgå den.
Eller vil man ikke give plads til andre systemer på forum hovedsiden, fordi det ikke er ubuntu men andre systemer?

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsid

Indlægaf Blueeyez » 29. maj 2015, 23:19

Tror det er bedre at hvis man vil fx Linux Mint at man opsøger deres forums.. Ubuntu brugere søger vel heller ikke hjælp på Linux Mint forums? :)
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsid

Indlægaf Jakob77 » 30. maj 2015, 10:24

gtr skrev:Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsiden?


Det er måske både et sigende og dumt spørgsmål, men hvor er de nu.?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsid

Indlægaf AJenbo » 30. maj 2015, 10:37

off topic

gtr

Re: Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsid

Indlægaf gtr » 1. jun 2015, 18:33

Naturligvis er det mest oplagt at stille et debian spørgsmål på et debian forum. Det ændrer ikke ved, at jeg vurderer, at flere brugere på dette forum også kan svare på spørgsmål om debian eller andre linux systemer. Enten fordi man kender debian eller svaret er det samme for debian og ubuntu. For mig er en anden grund, at jeg gerne vil bruge dette forum, også når det omhandler et andet system end ubuntu. Samtidig mener jeg, at windows ikke er relevant for dette forum. Derfor foreslår jeg, at man på forum hovedsiden opretter emnet andre linux systemer.
Hvordan kan emnet blive oprettet og hvem skal jeg stille forslaget til?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsid

Indlægaf AJenbo » 1. jun 2015, 19:12

Det har allerede været forslået og resultatet er andre systemer under offtopic. Du har jo sådanset bragt forslaget til redaktør og admins ved at skrive det her. Hvis du mener det vi har håndteret det forkert kan du tage det op på næste fireningsmøde

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsid

Indlægaf Christian.Arvai » 1. jun 2015, 23:30

Forums formål er Ubuntu, og der er en del forskelle ift Mint og Debian. Spørgsmål om andre OS blev separeret fra hovedsiden, for at disse ikke indgår i søgninger på forum, og heller ikke lægger sammen med de alm spørgsmål, hvilket vil kunne forvirre nye brugere i forum.

Jeg er på linje med Anders ikke interesseret i at disse indlæg bliver blandet sammen igen, da det både vil give en forvirret blanding af OS/indlæg om disse, samt at det ikke tjener forums erklærede formål.

Der er selvfølgeligt som altid mulighed for at tage dette spørgsmål op på et IRC-møde i foreningen. Husk at skrive det til bestyrelsen i god tid, sådan at det kan komme på dagsordenen.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsid

Indlægaf NickyThomassen » 2. jun 2015, 08:42

Yep, vi har haft det her spørgsmål oppe og vende før, fordi jeg forslog noget i samme retning. Jeg kunne godt tænke mig, at Ubuntu Danmark forsøgte at involvere sig mere generelt i open source i Danmark, ikke mindst fordi der i forvejen er så få danskere på nettet, med vores interesse. At samle de danske kræfter, tror jeg, ville stille os alle sammen stærkere.

Ligesom sidste gang vi vendte emnet, vil jeg minde om at foreningens sekundære formål er at fremme fri og åben software i bred forstand
Foreningens primære virke skal være at støtte aktiviteter, som fremmer brugen af Ubuntu. Foreningen kan vælge blot at støtte sådanne aktiviteter eller selv medvirke i eller skabe aktiviteterne. Derudover, har foreningen som mål at virke fremmende for optagelsen af Linux, Fri og Open Source software i offentlige sammenhæng. Foreningens midler skal benyttes til at understøtte disse formål.

Og ligesom sidste gang har jeg ikke nogen konkrete forslag, men diskussionen kan måske være sund nok at tage med jævne mellemrum :)

Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsid

Indlægaf Jakob77 » 2. jun 2015, 17:53

@NickyThomassen

Tak for et godt svar at tænke over. :)

Vil man forsøgsvist bringe nogle udgaver til et højere niveau i forum og med support, så vil jeg nok foreslå, at man stiler mest efter dem, som kan holde gammel hardware kørende længere.

gtr

Re: Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsid

Indlægaf gtr » 3. jun 2015, 18:25

Jeg vidste ikke, at der er væsentlig forskel på ubuntu og visse andre linux systemer. Dvs man kan heller ikke flytte andre systemer til diverse, fordi så bliver andre systemer en del af en søgning på forum?
Hvis ikke foreslår jeg, at man flytter andre systemer til diverse.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsid

Indlægaf Christian.Arvai » 4. jun 2015, 17:39

gtr skrev:Jeg vidste ikke, at der er væsentlig forskel på ubuntu og visse andre linux systemer. Dvs man kan heller ikke flytte andre systemer til diverse, fordi så bliver andre systemer en del af en søgning på forum?
Hvis ikke foreslår jeg, at man flytter andre systemer til diverse.

Så er det bare frem med pennen, og skrive det op til næste IRC-møde.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Jacob Bahn
Indlæg: 357
Tilmeldt: 25. nov 2008, 11:29

Re: Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsid

Indlægaf Jacob Bahn » 7. jun 2015, 03:49

Personligt har jeg været meget glad for at kunne få hjælp på tværs af systemer, da jeg har forskellige OS på forskellige maskiner. Et Ubuntuforum har naturligvis fokus på Ubuntu, men modsat proprietærerne er det vel overordnet i Ubuntus interesse, at computere og computersystemer skal kunne kommunikere og fungere sammen i størst muligt omfang. Det er da en af grundende til, at jeg kæmper med linux.

Desuden har den tværsystemiske hjælp været afgørende for mit skifte fra windows til linux. Uden hjælp fra især ubuntudanmark, var jeg nok stadig på ubuntu. Så for at tage godt imod nye, var det måske ikke så dumt at have et forum for skift til Ubuntu/linux, hvor man også kan arbejde med de sammenligninger og betegnelser der gør, at en linux-analfabet har mulighed for at forstå hjælpen.

I dette ligger også en stor taknemmelighed til forummet og de personer, der har hjulpet mig!
Mvh Jacob

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsid

Indlægaf AJenbo » 7. jun 2015, 08:45

Det er i forvejen et problem for mange nye brugere at det er svært at gennemskuge hvornår en guide på nettet fungere med ubuntu eller kun red hat. der ønsker vi at det skal være tydeligt fokus på ubuntu

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsid

Indlægaf Christian.Arvai » 7. jun 2015, 13:15

Har folk ikke hørt om http://www.linuxin.dk/ ? :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Jacob Bahn
Indlæg: 357
Tilmeldt: 25. nov 2008, 11:29

Re: Kan andre systemer ikke blive flyttet til forum hovedsid

Indlægaf Jacob Bahn » 7. jun 2015, 14:43

Christian.Arvai skrev:Har folk ikke hørt om http://www.linuxin.dk/ ? :)


Nu ved jeg ikke, om det er mig, du hentyder til (men hvorfor skulkle det ikke være det), men er du klar over, hvor stor forskel der på at komme til linuxin.dk og ubuntudanmark.dk, når man ikke er velbevandret i linux?

Tag det som et kompliment!
Mvh Jacob

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster