Forslag til ny redaktør i UBDK

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Ny redaktør i UBDK

Indlægaf Ivan » 6. sep 2014, 11:46

Det bedste vil nu være, hvis der slet ikke er behov for at redigere i indlæg.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ny redaktør i UBDK

Indlægaf Christian.Arvai » 6. sep 2014, 12:10

Først vil jeg lige sige tillykke til Ivan, og jeg er sikker på at, vi får et godt samarbejde fremover :)


---

Så tager vi lige den fra mcrypto med det samme:
mcrypto skrev:Ivan skal redigere mine indlæg. Kan I ikke bruge Store K i staff? Så er der også en redaktør som er på brugernes side.

Forums regler er vedtaget af sites brugere igennem tiden. Den del som vedrører CoC, er vi uanset hvad nødt til at følge, for det er en betingelse for at være godkendt Locoteam. De regler som er bygget oven på CoC, som fx reglerne om at, vi ikke vil se indlæg med negativt ladede ord som fx "Micro$" eller Microblød", er truffet på baggrund af formuleringen i CoC. I de to nævnte tilfælde, vil brugere med dualboot kunne føle sig stødt, og da vi alle sammen skal kunne være her, blev den regel vedtaget. Regler vedr- fx piratbay og dl fra Youtube er ret simpel at begrunde: Sådan er lovgivningen, og den skal holdes herinde.

Lad os kigge på følgende eksempel, som faktisk har været opstået flere gange. *"En ny bruger opretter et indlæg med SP om Piratebay". Dette er imod lovgivningen, og hvis at vi bare tillader det, risikere vi/forum en politianmeldelse. Der er vel næppe mange herinde, som vil være ligeglade med dette, så derfor er staf nødt til at, redigere et sådant indlæg. Vi er godt klar over at, den bruger som oprindeligt skrev indlægget, sikkert ikke er enig i beslutningen, men lovgivningen, CoC, og de af medlemmerne vedtagne regler, vil altid overrule hensynet til den enkelte bruger. Hvis at folk ikke er enige om/med reglerne, er de velkommen til, på linje med alle andre herinde igennem tiden, at sende et forslag til afstemning på IRC.

Så, vi har et regelsæt, som er vedtaget af forums brugere, enten herinde eller på IRC-møder. Forums staf prøver at sørge for at disse bliver overholdt, hvilket desværre kan indebære at, vi må redigere i andres brugeres indlæg. Men, når at staf følger de regler, som brugerne i fællesskab har vedtaget, og derefter agere ud fra disse, så mener jeg i høj grad at, vi er "på brugernes side".
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ny redaktør i UBDK

Indlægaf Christian.Arvai » 6. sep 2014, 13:21

mcrypto skrev:Åh. Jeg mente bare at Kurt imo bedst repræsenterer os Ubuntu brugere. Og at hvis nogen skal redigere mine indlæg vil jeg foretrække Ivan, fordi han er meget præcis. Og (vis a vis den demokratiske proces der har skabt den nuværende coc) nu er det vel noteret at en bruger ønsker Store K i staff? Jeg kan umuligt være den eneste. Hil Kurt!

Jamen, hvis at der skal så lidt til at gøre dig glad, så kan jeg 100% love at, der i Moderatorforum er nævnt ønsket om at, vi på et tidspunkt, når at vi skal have et nyt medlem i teamet, vil overveje Kurt :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ny redaktør i UBDK

Indlægaf Christian.Arvai » 6. sep 2014, 13:31

Jeg ser at, du har ændret din signatur. Den er helt efter reglerne, og jeg vil med et smil på læben nævne at, vi vist ikke har set den slags i signaturer før :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Ny redaktør i UBDK

Indlægaf Kurt Christensen » 6. sep 2014, 13:43

mcrypto skrev:Åh. Jeg mente bare at Kurt imo bedst repræsenterer os Ubuntu brugere. Og at hvis nogen skal redigere mine indlæg vil jeg foretrække Ivan, fordi han er meget præcis. Og (vis a vis den demokratiske proces der har skabt den nuværende coc) nu er det vel noteret at en bruger ønsker Store K i staff? Jeg kan umuligt være den eneste. Hil Kurt!

Jeg bryder mig ikke om forpligtigelser, og foretrækker at forsøge at hjælpe hvor jeg lige synes jeg har lidt at byde ind med.
At være medlem af staff forpligter mere og folk tror mere på en.
Når lejligheden byder sig.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ny redaktør i UBDK

Indlægaf Christian.Arvai » 6. sep 2014, 13:44

Kurt Christensen skrev:
mcrypto skrev:Åh. Jeg mente bare at Kurt imo bedst repræsenterer os Ubuntu brugere. Og at hvis nogen skal redigere mine indlæg vil jeg foretrække Ivan, fordi han er meget præcis. Og (vis a vis den demokratiske proces der har skabt den nuværende coc) nu er det vel noteret at en bruger ønsker Store K i staff? Jeg kan umuligt være den eneste. Hil Kurt!

Jeg bryder mig ikke om forpligtigelser, og foretrækker at forsøge at hjælpe hvor jeg lige synes jeg har lidt at byde ind med.
At være medlem af staff forpligter mere og folk tror mere på en.

Det respektere vi naturligvis. Så fik vi da afklaret din holdning til dette spørgsmål.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ny redaktør i UBDK

Indlægaf Christian.Arvai » 6. sep 2014, 13:53

mcrypto skrev:Jeg kan på forhånd sige at jeg vil velsigne sandkassen med konstruktive 'yeswecan'-mindede scripts hvis Store K kommer i staff. Ellers skriver jeg bare filmanmeldelser.

Vi presser ikke folk ind på poster, men hvis at du kan overtale Kurt (Evt over PB), så kan jeg fra min side sige, at jeg gerne vil samarbejde med Kurt i teamet.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ny redaktør i UBDK

Indlægaf Christian.Arvai » 7. sep 2014, 11:36

mcrypto skrev:Store K har bestået ARAGORNSØNAFARATHORN testen. Han vil ikke have linux pengene.
+31337

Du har da sans for at trække emner Offtopic ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ny redaktør i UBDK

Indlægaf Christian.Arvai » 7. sep 2014, 11:55

Tråden er delt, da den gik Offtopic. Folk er velkommen til at oprette emner og debatere ting, men ikke til at afspore emnerne.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster