Jeg kan ikke logge ind på Ubuntu Danmark ...

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Dan Hansen
Indlæg: 496
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Jeg kan ikke logge ind på Ubuntu Danmark ...

Indlægaf Dan Hansen » 5. maj 2014, 17:57

Det vil sige - hvis jeg bruger Chrome kan jeg, men da jeg prøver at gå over til Firefox igen ( pga Java etc ... ) tænkte jeg at også logge på Ubuntu Danmark med den. Men det går ikke - har prøvet å få ny verifisering og alt mulig, men niks. Nogen der kan hjælpe?

Mvh Dan
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Jeg kan ikke logge ind på Ubuntu Danmark ...

Indlægaf lath » 5. maj 2014, 18:20

Dan Hansen skrev:Det vil sige - hvis jeg bruger Chrome kan jeg, men da jeg prøver at gå over til Firefox igen ( pga Java etc ... ) tænkte jeg at også logge på Ubuntu Danmark med den. Men det går ikke - har prøvet å få ny verifisering og alt mulig, men niks. Nogen der kan hjælpe?

Mvh Dan


Er dit login navn med et mellemrumstegn?
Det tegn er en notorisk problemskaber, så jeg af samme grund altid bruger "_" istedet for " " i filsystemet og på internettet.
Brug af versaler (store bogstaver) er heller ikke en god ide i andet end kodeordet.

Måske en admin kan lave dit login navn om til "dan_hansen" - det kræver muligvis direkte adgang til databasen, og der skal nok også genereres et nyt kodeord, da brugernavn og kodeord bruges sammen med det der kaldes et salt i en hash-sum, der er resultatet fra en en-vejs algoritme.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Dan Hansen
Indlæg: 496
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Re: Jeg kan ikke logge ind på Ubuntu Danmark ...

Indlægaf Dan Hansen » 5. maj 2014, 18:37

Sjovt - det virker nu - men måtte gå om indloggingen i selve WP. Der kunne jeg nulstille kodeordet og lave et nyt. Dette er skrevet i Firefox ... :D

Mvh Dan
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster