Opdatering af Download menu?

Alt omkring ubuntudanmark.dk
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af Download menu?

Indlægaf AJenbo » 25. apr 2014, 11:57

Windows brugere har ikke en torrent klient som standard, men det kan være det også er meget at forvente at folk der ikke ved hvad torrent er skal sætte sig ind i det?

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Opdatering af Download menu?

Indlægaf Blueeyez » 25. apr 2014, 11:59

Christian.Arvai skrev:
Blueeyez skrev:Jeg har nu opdateret Download menuen.
Hvis en administrator vil ændre "Download" menuen til: "Hent Ubuntu" eller "Få fat i Ubuntu".

Jeg mener ikke at vi bør bruge disse betegnelser, da de simpelthen er meget længere. Det hele skulle jo gerne kunne være der :)


Det er nu mere for at gøre det dansk ;-)

AJenbo skrev:"Hent Ubuntu" syndes jeg virker fint. Det kunne måske også give lidt google hits.

Jeg bryder mig ikke om Unetbootin, dels er det ikke særlig gennemskueligt at bruge og dels laver det nogle ændringer ved måden systemet starter der ikke er helt hensigtsmæssig. Jeg ville fortrække at henvise til pendrivelinux.com


Grundet unetbootin er at det virker på Windows, mac og linux og er efter min mening ret simpelt.
Universal USB installer (for mig at se er vidst kun til Windows? (Ellers kigger jeg det forkerte sted? :) )

Christian.Arvai skrev:Jeg kan ikke lige se ideen i Deluge, når at Transmission er standard.

Det er muligt at det er for tidligt på dagen for mig ;) , men jeg syntes at links under "Torrents" og "FTP" er ens ???

Hvordan redigere du siden ? Teksten er delt op i en masse korte linjer.

Der er lidt grammatiske fejl, men dem skal jeg nok rette, når at vi er enige om selve indholdet :)


Det er nu mest til Windows brugerne, men valget går på kompentiabilitet (Windows, mac og linux understøttelse) hvor transmission vidst ikke er til Windows? (Er på deres side og der er ingen Windows download links, men kun mac og div. linux distroer og nas enheder.

AJenbo skrev:Windows brugere har ikke en torrent klient som standard, men det kan være det også er meget at forvente at folk der ikke ved hvad torrent er skal sætte sig ind i det?


Nu er det mest for at ligge alle nedhentningsmulighederne på bordet :-)

Nogle vil bruge ftp og andre torrents.. (Forsøger blot at vise folk alle muligheder, men uden at de skal til og gøre en masse selv) :-) - mindes der findes 1 eller flere måder endnu, men vælger de 2 mest kendte og nemme at bruge ;-) (Ud fra min erfaring)
Senest rettet af Blueeyez 25. apr 2014, 12:17, rettet i alt 1 gang.
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af Download menu?

Indlægaf AJenbo » 25. apr 2014, 12:19

Der er ingen FTP men blot almidelig HTTP, så det er lidt missvisende at kalde det det, FTP kan også være et problem med nogle firewalls.

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Opdatering af Download menu?

Indlægaf Blueeyez » 25. apr 2014, 12:23

Ændret til HTTP :-)

Grundet jeg henviser er for at folk får et 1 klik nedhentning.
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster