Ny Ubuntu Aarhus-side

Alt omkring ubuntudanmark.dk
thelligsoe
Forfatter
Indlæg: 11
Tilmeldt: 30. mar 2014, 14:03
Geografisk sted: Århus

Ny Ubuntu Aarhus-side

Indlægaf thelligsoe » 13. apr 2014, 23:00

Hej

Jeg har forfattet en ny Ubuntu Aarhus-side. Indtil videre er det en uudgivet kladde. Min hensigt var at udskifte det der ligger under menupunktet Afdelinger/Aarhus med den nye side. Jeg kunne ikke umiddelbart finde siden Afdelinger/Aarhus. Er den oprettet specielt, eller ligger den et andet sted?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ny Ubuntu Aarhus-side

Indlægaf AJenbo » 14. apr 2014, 00:33

Ubuntu Aarhus er en blog helt separat fra Ubuntu Danmark, med egne rettigheder, menu, sider, design, plugins, kontrol panel etc.

Det besværlig gøre på flere måde vedligeholdelsen af siden og virker også til at forvirre både nye besøgende og skribenter, så hvis der er enighed om det kunne vi nedlægge og i stedet have det hele under Ubuntu Danmark.

Vi kunne gøre Aarhus feedet til en kategori lige som vi har gjort med Guides for at beholde det separate feed som der er nu.

Det samme gælder podcast siden.

thelligsoe
Forfatter
Indlæg: 11
Tilmeldt: 30. mar 2014, 14:03
Geografisk sted: Århus

Re: Ny Ubuntu Aarhus-side

Indlægaf thelligsoe » 14. apr 2014, 19:08

Indtil videre har jeg givet siden adressen http://www.ubuntudanmark.dk/afdelinger/aarhus2014 .

Nu mangler menuen bare at blive opdatereret (når musen føres over Afdelinger i topmenuen). Jeg synes, den gamle side skal fjernes eller flyttes til et arkivområde, og jeg tror Jannie er enig.

Jeg har ændret teksten på siden Afdelinger, bl.a rækkefølgen Alssund-Randers-København-Aarhus og rettet et par stavefejl.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ny Ubuntu Aarhus-side

Indlægaf AJenbo » 14. apr 2014, 20:21

Ok, det resultere så i at der nu er 2 under menuer for afdelinger, en når man hover (den gamle) og så når man har valgt sektionen (den siden du har oprettet). Hvis Jani siger god for det vil jeg begynde på at samle siderne så der kan komme lidt styr på tingende.

momsemor
Forfatter
Indlæg: 335
Tilmeldt: 19. nov 2008, 21:37
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Re: Ny Ubuntu Aarhus-side

Indlægaf momsemor » 14. apr 2014, 20:29

Helt ok :D
Vh. Jannie

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ny Ubuntu Aarhus-side

Indlægaf AJenbo » 14. apr 2014, 20:39

Ok, det kan godt være tingende forsvinder i en dag eller 2 mens jeg arbejder på at få de 2 sider sammen lagt. Jeg tror også vi kan give grønt lys for at gøre det samme ved podCast da de jo ikke har været aktivet i nogle år.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ny Ubuntu Aarhus-side

Indlægaf AJenbo » 21. apr 2014, 21:51

Jeg har teste tingende på min egen maskine og er sådan set klar til at begynde at migrere siden over. Det kan så godt være det først bliver i weekenden, men vi får at se :)

thelligsoe
Forfatter
Indlæg: 11
Tilmeldt: 30. mar 2014, 14:03
Geografisk sted: Århus

Re: Ny Ubuntu Aarhus-side

Indlægaf thelligsoe » 21. apr 2014, 23:04

Det lyder godt.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ny Ubuntu Aarhus-side

Indlægaf AJenbo » 22. apr 2014, 01:23

Så blev siderne sammenlagt, der kan godt forfinde sektioner der har brug for lidt oprydning, men det meste ser ud til at fungere.

Når man skal lave under punkter i menuen skal det ikke gøres ved at lave undersider, så får man nemmelig de mærkelige menu problemer som vi hade med den nye aarhus side.

I stedet skal man ind under Udsende->menu og tilføje siden der. Det er nødvendigt at gøre det på denne måde for at hover menuerne fungere korrekt.

thelligsoe
Forfatter
Indlæg: 11
Tilmeldt: 30. mar 2014, 14:03
Geografisk sted: Århus

Re: Ny Ubuntu Aarhus-side

Indlægaf thelligsoe » 22. apr 2014, 06:48

Tak. Jeg tjekker op det i løbet af ugen.

/Torben

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster