Windows XP EOL, nu skal alle bruge Ubuntu

Alt omkring ubuntudanmark.dk
mcrypto
IRC nickname: mcrypto

Windows XP EOL, nu skal alle bruge Ubuntu

Indlægaf mcrypto » 25. mar 2014, 18:35

"After 12 years, support for Windows XP will end on April 8, 2014." Det er vist også på tide. Nu skal alle bruge Ubuntu ligesom os. Jeg håber at I også vil distribuere gratis dvd'er til alle mulige mennesker. Unity er fedt. Der er jo gratis updates til Ubuntui, så vi er bedre stillet end de fleste.

http://www.microsoft.com/en-us/windows/enterprise/end-of-support.aspx
Senest rettet af mcrypto 25. mar 2014, 18:41, rettet i alt 1 gang.
=====
Vil du også se Store K i staff? Ja. En stemme på Kurt er en stemme på Linux, og også din egen personlige lykke.

mcrypto

Re: Windows XP EOL, nu skal alle bruge Ubuntu

Indlægaf mcrypto » 25. mar 2014, 18:39

Ubuntu betyder fællesskab, og det var det første ord Nelson Mandela sagde til folæk da han kom ud af spjældet efter LeClerc gav ham amnesti. Det betyder at der ikke skal være mere computer apartheid. Og man kan bare emulere windows. Hvis man vil det.
=====
Vil du også se Store K i staff? Ja. En stemme på Kurt er en stemme på Linux, og også din egen personlige lykke.

AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlægaf AJenbo » 25. mar 2014, 19:08

Velkommen til forummet

Region hovedstaden har betalt MS 54Mil for at få særlig kritiske opdateringer mens de fortsat arbejder på at skifte til Win7, så helt slut er det åbenbart ikke hvis man har pengene :)

mcrypto

Indlægaf mcrypto » 25. mar 2014, 19:18

Skal vi så ikke invitere nogle DR journalister til en åben diskussion om at få Ubuntu ind istedet for Windows? Windows er meget dyrt, præcist som du siger, og der er massere af Linux/GNU kompetence. Hvad mener du er bedst for fremtiden?
=====

mcrypto

Indlægaf mcrypto » 25. mar 2014, 19:19

Og Win7 når at EOL'e før de får færdigimplementeret det. Dumt.
=====

mcrypto

Indlægaf mcrypto » 25. mar 2014, 19:21

http://www.dr.dk/Nyheder/Kontakt/

Men er det så ikke bedst at moderatorerne og redaktørerne et al gør det? Ingen kan vel bedre repræsentere Ubuntu i danmark end staff på ubuntudanmark.dk ;)

Netop nu kan I etablere et kontrovers, for det kommer bare til at koste kassen at få mere windows bras på de offentlige systemer. Journalister elsker kontroverser.
=====

Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Indlægaf Kurt Christensen » 25. mar 2014, 19:27

mcrypto skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Kontakt/

Men er det så ikke bedst at moderatorerne og redaktørerne et al gør det? Ingen kan vel bedre repræsentere Ubuntu i danmark end staff på ubuntudanmark.dk ;)

Netop nu kan I etablere et kontrovers, for det kommer bare til at koste kassen at få mere windows bras på de offentlige systemer. Journalister elsker kontroverser.

Det er heller ikke gratis at implementere Ubuntu selv om selve styresystemet koster gratis.
Når lejligheden byder sig.

mcrypto

Indlægaf mcrypto » 25. mar 2014, 19:28

Men det er billigere end Windows. Tror du ikke?
=====

Brugeravatar
Kurt Christensen

Indlægaf Kurt Christensen » 25. mar 2014, 19:42

mcrypto skrev:Men det er billigere end Windows. Tror du ikke?

Aner det ikke, der er jo meget der skal tilpasses og være nogle der ved hvordan, og det er jo ikke gratis.

AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlægaf AJenbo » 25. mar 2014, 19:46

Det vil være en omkostning forbundet med omlægning af software (visse dele har de ikke selv kontrol over kan der for være låst fast). Der vil skulle efteruddannes en masse teknikker. Med den ekstra frihed kan der også komme en støre vedligeholdelses byrde da support kan flyttes intern. På længere sigt vil jeg mene det er en fordel af få lokal ekspertise, både fordi man bliver herre i eget hus, men også fordi det skaber job muligheder lokalt. Så jeg syndes bestemt det offentlige burde tage åben software mere til sig. Desværre er det ofte sådan at der skal kunne peges fingre og der skal være en færdig pakke løsning med nogle lidt firkantet mål så man kan lave et budget for næste år.

mcrypto

Indlægaf mcrypto » 25. mar 2014, 19:51

Okay, men jeg vil ikke være sådan en nejsiger. Jeg har inviteret DR til at tale med jer, I ved alt om det her og jeg ved
ikke ingang hvordan man får bash til at fungere efter hensigten.

To: 1212@dr.dk
Subject: WindowsXP er for dyrt, besoeg os paa ubuntudanmark.dk og laer
hvordan DK sparer penge.
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=unknown-8bit
Content-Disposition: inline
Content-Transfer-Encoding: 8bit
User-Agent: Mutt/1.5.23 (2014-03-12)
Status: RO
Content-Length: 430
Lines: 16

Vi er en gruppe dedikerede Linux brugere der er kede af at danmark skal bruge for mange penge
på windows. og Microsoft. Så besøg os, og lær hvordan vi kan undgå dyre IT systemer
der aldrig virker.

https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=18557&p=126735#p126735

Sammen vender vi strømmen.

På forhånd tak.

VH
Bille Johansen,
Bruger, UBUNTU DANMARK
=====

mcrypto

Indlægaf mcrypto » 25. mar 2014, 19:57

JEg håber at en journalist vil prøve wubi.exe Ubuntu, på den måde kan han prøve det. Erfaring er den bedste læremester.
=====

mcrypto

Indlægaf mcrypto » 25. mar 2014, 19:59

AJenbo skrev:Det vil være en omkostning forbundet med omlægning af software (visse dele har de ikke selv kontrol over kan der for være låst fast). Der vil skulle efteruddannes en masse teknikker. Med den ekstra frihed kan der også komme en støre vedligeholdelses byrde da support kan flyttes intern. På længere sigt vil jeg mene det er en fordel af få lokal ekspertise, både fordi man bliver herre i eget hus, men også fordi det skaber job muligheder lokalt. Så jeg syndes bestemt det offentlige burde tage åben software mere til sig. Desværre er det ofte sådan at der skal kunne peges fingre og der skal være en færdig pakke løsning med nogle lidt firkantet mål så man kan lave et budget for næste år.

Ja, og vi må ikke være afhængige af Microsoft. Der er jo en grund til at Gates er multimilliardær. Det er ren fortjeneste at sælge MS produkter. Det er crap alt sammen :(
=====

Brugeravatar
Kurt Christensen

Indlægaf Kurt Christensen » 25. mar 2014, 20:02

Jeg har nu ikke haft større problemer med windows som sådan som jeg ikke også har haft med Ubuntu, Ubuntu er bare hurtigere at installere når jeg har rodet for meget :twisted:

mcrypto

Indlægaf mcrypto » 25. mar 2014, 20:09

Jeg har haft masser af problemer med Windows. Hvad roder du med siden du får ubuntu til at gå i stykker?
Du skal bare bruger chattr -R +i /vigtige/ting/og/sager, det er ligesom freebsd's filflag, bare uden besværet med securelevels.
Senest rettet af mcrypto 25. mar 2014, 20:24, rettet i alt 1 gang.
=====

Tilbage til "Ubuntu Danmark"