Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand)

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf Kurt Christensen » 1. maj 2014, 11:28

Jeg har samme problem i Firefox.
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf AJenbo » 1. maj 2014, 11:30

Fordi i har pillet ved jeres browser indstillinger? At det kun er meget få der oplever et problem tyder jo på problemet ligger hus dem og ikke ved system i sig selv. Hvis ikke jeg kan genskabe problemet, eller får de tekniske detaljer, kan jeg ikke løse det.

ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf ksor » 1. maj 2014, 12:27

AJenbo skrev:Fordi i har pillet ved jeres browser indstillinger? At det kun er meget få der oplever et problem tyder jo på problemet ligger hus dem og ikke ved system i sig selv. Hvis ikke jeg kan genskabe problemet, eller får de tekniske detaljer, kan jeg ikke løse det.


Kan du så ikke vise et screendump af din opsætning omkring cookies, så en novice på området kan få det til at virke.
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf AJenbo » 1. maj 2014, 12:49

For hvilken browser? De er bare sat som standart så du burde kunne få det samme ved at nulstille dine.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf Kurt Christensen » 1. maj 2014, 12:53

Jeg er nu på 12.04 og der husker den log in i samme browser (Chrome) og logget ind i Google.
Når lejligheden byder sig.

ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf ksor » 1. maj 2014, 12:57

Kurt Christensen skrev:Jeg er nu på 12.04 og der husker den log in i samme browser (Chrome) og logget ind i Google.


Så entydigt er mit problem nu ikke - jeg kan godt gå ud af Firefox og komme tilbage lidt senere, og nogle gange være logget på og andre gange IKKE ! Det er de sidste, som i den grad irriterer mig.
Senest rettet af ksor 1. maj 2014, 12:57, rettet i alt 1 gang.
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf Kurt Christensen » 1. maj 2014, 12:57

Og nu tilbage med kun den forskel at det er 14.04 og jeg skal logge ind, ikke at det er et stort problem, men dog underligt.
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf AJenbo » 1. maj 2014, 13:00

Hvis du jævnligt sletter cookies i din browser vil det selvfølgelig også betyde at du bliver logget ud.

Dan Hansen
Indlæg: 496
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf Dan Hansen » 1. maj 2014, 13:00

Her hos mig er det det samme. Nogle gange kommer jeg lige ind, andre gange ikke. Og jeg bruger Google Chrome i Ubuntu 14.04, og den er helt standard installeret - har ikke pillet ved noget som helst. Og dette er det eneste forumet hvor jeg må logge ind så tit ... :)

Mvh Dan
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf ksor » 1. maj 2014, 14:49

Dan Hansen skrev:Her hos mig er det det samme. Nogle gange kommer jeg lige ind, andre gange ikke. Og jeg bruger Google Chrome i Ubuntu 14.04, og den er helt standard installeret - har ikke pillet ved noget som helst. Og dette er det eneste forumet hvor jeg må logge ind så tit ... :)

Mvh Dan


Oh, hvor er jeg glad for, at flere nu kommer ud af busken - jeg var sandelig ved at tro, at jeg var ved at udvikle mig til en kværulant.

Fra jeg startede på dette forum har jeg brugt dette afkrydsningsfelt til automatisk logon, og det har måske virket i 10% af tilfældene.

To gange er jeg blevet smidt af, så jeg ikke engang kunne få tilsendt nyt password - jeg kunne heller ikke oprette mig igen, da den meldte, at min e-mail allerede var oprettet.

Der er stadig noget galt i den logon procedure - måske kun når vinden blæser fra en bestemt retning eller bussen kører forbi udenfor.
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf ksor » 1. maj 2014, 14:59

AJenbo skrev:Hvis du jævnligt sletter cookies i din browser vil det selvfølgelig også betyde at du bliver logget ud.


Er det standard, at den gør det i Firefox ?

Jeg har aldrig rettet noget i forbindelse med cookies før her de sidste uger, og det i et forsøg på at få dette irriterende problem fjernet.

Der er lige pt. IKKE flueben i "Clear history ..."
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf AJenbo » 1. maj 2014, 17:58

Det kan også være et plugin, eller en udvidelse du anvender. Siden her køre også med HTTPS hvilket kan gøre at nogle browsere er mere tilbøjelig til at glemme indholdet af sikkerhedsmæssige årsager.

ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf ksor » 1. maj 2014, 18:13

AJenbo skrev:Det kan også være et plugin, eller en udvidelse du anvender. Siden her køre også med HTTPS hvilket kan gøre at nogle browsere er mere tilbøjelig til at glemme indholdet af sikkerhedsmæssige årsager.

-
Jamen nu kører jeg KUN FireFox og i en version direkte efter installation - jeg har INTET rettet - så må vi se, hvad der sker
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

larsbj
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. maj 2014, 12:38

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf larsbj » 1. maj 2014, 19:35

ksor skrev:
AJenbo skrev:Det kan også være et plugin, eller en udvidelse du anvender. Siden her køre også med HTTPS hvilket kan gøre at nogle browsere er mere tilbøjelig til at glemme indholdet af sikkerhedsmæssige årsager.

-
Jamen nu kører jeg KUN FireFox og i en version direkte efter installation - jeg har INTET rettet - så må vi se, hvad der sker


Hvilke indstillinger har du i "Indstillinger"->"sikkerhed"

Hvilke plugins har du i "tilføjelser"->"udvidelser" og ->"Plugins"

Jeg er sådan lidt paranoia så jeg har sat "Indstillinger"->"sikkerhed" til at slette cookies hver gang jeg lukker Firefox ned. Det gør at jeg skal logge ind med brugernavn og password stort set alle steder. Det mest irriterende er dog at jp.dk spørger om den samme brugerundersøgelse igen og igen. Men jeg lever med det.
larsbj

larsbj
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. maj 2014, 12:38

Re: Et nyt og forbedret ubuntudanmark.dk (i teknisk forstand

Indlægaf larsbj » 1. maj 2014, 19:41

Der er en ting jeg har underet mig. Jeg har brugt ubuntu siden 2008 stykker og brugt ubuntuforums.org. I dag tænkte jeg okay, lad mig prøve den danske side og se hvad der sker her. Jeg prøvede at logge ind med SSO fra ubuntu, men det lykkedes ikke rigtig her. Så jeg var nødt til at oprette ny bruger og password. Eller har jeg misforstået noget ?
larsbj

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster