Signatur- hvad er reglerne?

Alt omkring ubuntudanmark.dk
brianronnow
Indlæg: 6
Tilmeldt: 26. jan 2013, 15:57

Signatur- hvad er reglerne?

Indlægaf brianronnow » 7. sep 2013, 11:29

Hej

Jeg vil gerne høre hvad regler er for brug af signatur på forum?
Jeg fik en privat besked på at jeg havde et link til min hjemmeside stående i min signatur og det måtte jeg ikke.
Jeg respektere at det ikke må stå der. dog kan jeg ikke få lov til at se den regel står nogle steder.

Hvor ser jeg denne regel henne?
Der skal på intet tidspunkt være nogen tvivl om jeg overholder ALLE regler på de givne forums jeg er med i og rette naturligvis ind hvis jeg har overset noget.

Dog finder jeg det lidt underligt at få besked på at fjerne mit link til min hjemmeside uden at kunne give henvisning til hvor reglen står skrevet.
Hav en god dag.
Med venlig hilsen
Brian Rønnow

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Signatur- hvad er reglerne?

Indlægaf Christian.Arvai » 7. sep 2013, 11:57

Jeg skal nok prøve at finde dem frem nu, men uanset hvad, så vil jeg give dig ret i at beskrivelsen i
Brugerkontrolpanel>Profilindstillinger>Signatur:
Her kan du skrive (og ændre i) din signatur, som ikke må være længere end 355 tegn. Din signatur tilføjes automatisk som afslutning i alle de indlæg du skriver.

ikke er særligt godt beskrivende, så den skal også opdateres.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Signatur- hvad er reglerne?

Indlægaf Christian.Arvai » 7. sep 2013, 12:26

Jeg vil indrømme at det, så vidt at jeg kunne se ved en søgning, ikke står hverken på https://ubuntudanmark.dk/forum/faq.php#f2r2 , ved Brugerkontrolpanel>Profilindstillinger>Signatur, eller ved en generel søgning i forum.

Jeg kan finde en masse tråde inde i redaktørforum om emnet, og vi har faktisk altid holdt den regel, men jeg kan også se at, det aldrig er blevet skrevet ind i OSS, så det må vi hellere få gjort nu.

Mit forslag er at, vi skriver en præcis beskrivelse ind ved https://ubuntudanmark.dk/forum/faq.php#f2r2 , og så ændre teksten under Brugerkontrolpanel>Profilindstillinger>Signatur, sådan at det linker til OSS. Det kunne fx se sådan her ud:
Her kan du skrive (og ændre i) din signatur, som ikke må være længere end 355 tegn. Din signatur tilføjes automatisk som afslutning i alle de indlæg du skriver. Reglerne for signaturer finder du her.

Er det en løsning, som du syntes at, jeg skal arbejde videre med?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

brianronnow
Indlæg: 6
Tilmeldt: 26. jan 2013, 15:57

Re: Signatur- hvad er reglerne?

Indlægaf brianronnow » 7. sep 2013, 12:37

Der skal være fuldstændig klare regler og let tilgængelige oplysninger hvad der er tilladt og hvad der ikke er tilladt.

Personer der kun bruger forum enkelte gange skal have mulighed for at se reglerne.
de personer har ikke en chance for at se hvad i har snakket om og blevet enige om når der ikke kommer en officiel note ud på det.

personligt læser jeg de regler igennem som er tilgængelige netop for ikke at lave noget som ikke er velset i communitiet.

Syntes det regelset skal sættes op meget hurtigt inden man fortsætter med at skrive ud til folk på forum at deres signatur ikke overholder nogle regler man skal være indforstået med.
Hav en god dag.
Med venlig hilsen
Brian Rønnow

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Signatur- hvad er reglerne?

Indlægaf Christian.Arvai » 7. sep 2013, 12:45

Jeg forstår fuldt ud problematikken, og som det medlem i teamet, der har været med i længst tid, vil jeg gerne tage min del af skylden for fejlen, og det burde være lavet for mange år siden. Jeg laver et oplæg i løbet af dagen, og så må teamet kigge på det bagefter.

Jeg ved så at AJenbo er på ferie, så der bliver ikke vedtaget noget endeligt, før end at han er hjemme igen, men vi andre kan jo godt starte op på opgaven nu. Selve placeringen bliver muligvis ændret, men ideen med at linke til den inde fra Brugerkontrolpanel>Profilindstillinger>Signatur, vil jeg godt love at, jeg får gennemført.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Signatur- hvad er reglerne?

Indlægaf Kurt Christensen » 7. sep 2013, 12:56

Det er meget lidt jeg læser om regler når jeg opretter mig på et forum, jeg stoler på min egen fornemmelse for hvad der er gangbart og så giver jeg i øvrig sidens ejer ret til at administrere som de finder bedst selv om det ikke er skrevet i nogen regler, men når nu det viser sig at en uddybning er hensigtsmæssig, så er det da også fint nok at tage den tid det tager at udforme/tilføje disse så de bliver funktionelle.
Når lejligheden byder sig.

brianronnow
Indlæg: 6
Tilmeldt: 26. jan 2013, 15:57

Re: Signatur- hvad er reglerne?

Indlægaf brianronnow » 7. sep 2013, 13:04

Du gør et godt stykke arbejde Christian.

Super :-)
Hav en god dag.
Med venlig hilsen
Brian Rønnow

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Signatur- hvad er reglerne?

Indlægaf AJenbo » 10. sep 2013, 20:52

Jeg mener ikke de 2 tekster er redigerbare i phpBB, sådanne regler skrives normalt i en bekendtgørelser lige som f.eks.:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=24&t=8278

p.s. er stadig på ferie frem til næste mandag.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Signatur- hvad er reglerne?

Indlægaf Christian.Arvai » 10. sep 2013, 22:47

Det er måske ikke så nemt som jeg troede, men det må vi jo kigge på senere.

Jeg har så skrevet reglerne i et indlæg under "Vigtige beskeder" som "Opslag", sådan at det altid lægger blandt de første indlæg. Hvis at der skulle være forslag til forbedringer/uddybninger, må i meget gerne skrive det i denne tråd, og så tager vi den derfra.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Signatur- hvad er reglerne?

Indlægaf Christian.Arvai » 23. sep 2013, 19:55

Vi har ikke mulighed for at bygge teksten direkte ind i phpBB, så vi har formuleret reglen vedr. signatur, og skrevet den ind i Retningslinier i forum. Dette vil erstatte den tidligere tråd, som vil blive slettet om et stykke tid.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster