Indkaldelse til Generalforsamling

Alt omkring ubuntudanmark.dk
sbc
Forfatter
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2007, 20:57
IRC nickname: sbc
Geografisk sted: Odense

Indkaldelse til Generalforsamling

Indlægaf sbc » 10. maj 2013, 10:15

Hej alle


Hermed indkaldes til generalforsamling i Foreningen af danske Ubuntubrugere.

Generalforsamlingen foregår mandag d. 27 maj 2013 kl. 20.00 i IRC kanalen #ubuntu-dk-moede på Freenode irc netværket.

Dagsorden for generalforsamlingen er som følger:

1. Valg af dirigent
2. Valg af referent
3. Valg af stemmetællere
4. Formandens beretning
5. Regnskabsaflæggelse
6. Behandling af indkomne forslag
7. Godkendelse af budget
8. Valg af bestyrelse
- Valg af formand
- Valg af kasser
- Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter
- Valg af revisor (ikke bestyrelsesmedlem)
- Valg af LoCo kontakt
9. Eventuelt


I følge vores vedtægter skal forslag til generalforsamlingen være bestyrelsen i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen.

Opstilling til tillidsposter skal ske til bestyrelsen senest 7 dage før generalforsamlingen (og gerne også sendt til mail-listen).
(Hvis der ikke er opstillet nok kandidater til kampvalg, kan der nomineres kandidater på selve dagen.)

Jeg skal således opfordre alle som kunne ønske sig at arbejde for foreningen det næste foreningsår, til at stille op til bestyrelsen.


Yderligere info / links:

Foreningens vedtægter:
https://ubuntudanmark.dk/forening/
(Hvis man nærlæser vedtægterne vil man også se at denne indkaldelse lige er 5 dage for sent ude... Det beklager jeg.)

Dagsorden osv. på LoCo directory:
http://loco.ubuntu.com/meetings/ubuntu-dk/567/detail/

Facebook begivenhed:
https://www.facebook.com/events/513409418696277/

Google+ begivenhed:
https://plus.google.com/u/0/events/cf76ne1k5e9hfmq2rr4scvbtjqs


Mvh.
Søren

For at have alle links samlet et sted så finder man:

Regnskab 2012 her

Budget 2013 her
Senest rettet af sbc 23. maj 2013, 20:51, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Indkaldelse til Generalforsamling

Indlægaf Christian.Arvai » 10. maj 2013, 13:02

Jeg vil gerne stille op (igen) til valget om kasserer. Jeg skriver det på listen i aften.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Indkaldelse til Generalforsamling

Indlægaf NickyThomassen » 10. maj 2013, 13:46

Jeg stiller op som almindeligt bestyrelsesmedlem i år.

En kort præsentation af mig selv:
Mit navn er Nicky Thomassen og jeg er 31 år gammel
Jeg går på HF, og er i gang med at starte min egen softwarevirksomhed
Jeg skrev mit første indlæg på ubuntudanmark.dk i marts måned 2010
I juni 2011 blev jeg inviteret til at blive redaktør, og i januar 2012 blev jeg teknisk administrator

Siden generalforsamlingen sidste år har jeg også været supplant i bestyrelsen, og i den periode har vi blandt andet opgraderet vores hosting-løsning, så hjemmesiden ikke har så meget nedetid og er hurtigere.

momsemor
Forfatter
Indlæg: 335
Tilmeldt: 19. nov 2008, 21:37
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Re: Indkaldelse til Generalforsamling

Indlægaf momsemor » 12. maj 2013, 00:45

Hej alle...

Jeg vil gerne genopstille, som menigt bestyrelsesmedlem i Ubuntu Danmark.
Jeg hedder Jannie Udengaard, er 54 år og er med i Ubuntu Randers og Ubuntu Favrskov og har været medlem af Ubuntu Danmark siden 2008. Ja, årene går.....

Jeg er selvlært "teknik-nørd" og hjælper gerne andre med deres elektronik-problemer, hvilket tit giver nogle sjove og lærerige opgaver/oplevelser :)
Vh. Jannie

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Indkaldelse til Generalforsamling

Indlægaf buddig » 18. maj 2013, 23:45

Jeg vil også gerne genopstille til bestyrelsen, men hvis I kan finde nogen bedre til det, så får vedkommende også min stemme for så er det helt fortjent. :)
Behøver jeg at fortælle at mit hjerte brænder for at udbrede Ubuntu, og det er på det område, jeg har gjort mest for foreningen og det arbejde vil jeg fortsætte.
// Henning
http://www.buddig.net

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Indkaldelse til Generalforsamling

Indlægaf AJenbo » 19. maj 2013, 02:21

Jeg stiller gerne op som almindeligt bestyrelsesmedlem/supplant.

Kort om mig:
Mit navn er Anders Jenbo jeg er 29 år.
Jeg arbejder til daligt som webudvikler for Fønisk A/S i København
Jeg startede med at deltage i Ubuntu Danmark omkring November 2009, jeg fungere også som administrator på hjemmesiden. Jeg har været bestyrelsesmedlem i 2 år.

Med venlig Anders

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Indkaldelse til Generalforsamling

Indlægaf NickyThomassen » 19. maj 2013, 18:28

Forslag til generalforsamlingen:

Reklameindtægterne ønskes stadig afklaret / forbedret, og i den forbindelse stiller jeg forslagene:

1. At en beslutning om hvordan reklamerne fortsat skal bruges på hjemmesiden bliver taget. Ud fra deltagelsen i indlægget "Afstemning: Ville du donere til Ubuntu Danmark?", vil jeg anbefale, at vi fortsætter med at vise Googles reklamer, omend i ændret form. Dvs. at vi ekskluderer annoncører som Microsoft, og viser reklamer på flere sider, så vi fortsat kan sikre en indtjening, som matcher det niveau vi ønsker at drive foreningen på.

2. I forlængelse af punkt 1, vil jeg anbefale bestyrelsen at prøve og opsøge private annoncører, som i perioder kan afløse Googles reklamer, samtidig med at de sikrer indtjeningen. Pt. tjener vi 210kr./måned i gennemsnit hos Google (for cirka 715 sidevisninger/dag, med 0.3% klik på reklamerne), så 300-500kr./måned for et banner i toppen af alle forummets sider (som ville have cirka 4100 sidevisninger/dag, da det ikke kan blokeres som Googles reklamer) ville være en god forretning for begge parter. Listen over potentielle annoncører kan fx hentes her: http://www.trustpilot.dk/categories/hardware

sbc
Forfatter
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2007, 20:57
IRC nickname: sbc
Geografisk sted: Odense

Re: Indkaldelse til Generalforsamling

Indlægaf sbc » 20. maj 2013, 23:21

Hej igen

Så er der en uge til vi skal have generalforsamling, og der er kommet forslag til generalforsamlingen og vi har fået kandidater til forskellige tillidsposter.

Nicky Thomassen har stillet følgende forslag:
1. At en beslutning om hvordan reklamerne fortsat skal bruges på hjemmesiden bliver taget. Ud fra deltagelsen i indlægget "Afstemning: Ville du donere til Ubuntu Danmark?", vil jeg anbefale, at vi fortsætter med at vise Googles reklamer, omend i ændret form. Dvs. at vi ekskluderer annoncører som Microsoft, og viser reklamer på flere sider, så vi fortsat kan sikre en indtjening, som matcher det niveau vi ønsker at drive foreningen på.

2. I forlængelse af punkt 1, vil jeg anbefale bestyrelsen at prøve og opsøge private annoncører, som i perioder kan afløse Googles reklamer, samtidig med at de sikrer indtjeningen. Pt. tjener vi 210kr./måned i gennemsnit hos Google (for cirka 715 sidevisninger/dag, med 0.3% klik på reklamerne), så 300-500kr./måned for et banner i toppen af alle forummets sider (som ville have cirka 4100 sidevisninger/dag, da det ikke kan blokeres som Googles reklamer) ville være en god forretning for begge parter. Listen over potentielle annoncører kan fx hentes her: http://www.trustpilot.dk/categories/hardware


Følgende stiller op til valg på generalforsamlingen:

Formand:
Søren Caspersen

Kasserer:
Christian Arvai

Bestyrelse:
Nicky Thomassen
Anders Jenbo
Daniel Ejsing-Duun
Jannie Udengaard
Henning Buddig

LoCo-kontakt:
Daniel Ejsing-Duun


Mvh.
Søren

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Indkaldelse til Generalforsamling

Indlægaf buddig » 20. maj 2013, 23:38

Har set det indkomne forslag, og hvis det bliver besluttet og derved pålagt bestyrelsen
arbejde med at søge nye sponsorer, så overvejer jeg om jeg vil stille op til bestyrelsen.
// Henning

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Indkaldelse til Generalforsamling

Indlægaf Christian.Arvai » 20. maj 2013, 23:47

buddig skrev:Har set det indkomne forslag, og hvis det bliver besluttet og derved pålagt bestyrelsen
arbejde med at søge nye sponsorer, så overvejer jeg om jeg vil stille op til bestyrelsen.
// Henning

Det er ikke tænkt som "at det er bestyrelsen pligt af sørge for at der konstant er sponsorer", men hvis at vi kan finde nogle, vil det være en fordel økonomisk for foreningen, da indtægterne fra Google er kraftigt svingene, og hvis at det kører som det har gjort det det sidste års tid, er der kun penge til driften af serveren.

Men jeg vil da meget gerne hører mere til årsagen til din udmelding, da det jo er en demokratisk afstemning om spørgsmålet.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Indkaldelse til Generalforsamling

Indlægaf buddig » 21. maj 2013, 01:08

christian.arvai skrev:...Det er ikke tænkt som "at det er bestyrelsen pligt af sørge for at der konstant er sponsorer", men hvis at vi kan finde nogle, vil det være en fordel økonomisk for foreningen, da indtægterne fra Google er kraftigt svingene, og hvis at det kører som det har gjort det det sidste års tid, er der kun penge til driften af serveren.

Men jeg vil da meget gerne hører mere til årsagen til din udmelding, da det jo er en demokratisk afstemning om spørgsmålet.

Det er netop det, du skriver - serveren.
Den blev anskaffet på et tidspunkt, hvor one.com havde lidt problemer i forbindelse med opdatering...
Der er desværre ikke mere aktivitet på forumet nu, så one.com kunne nok stadig klare det, nu da de er stabile igen.
Modsat så jeg hellere, at aktiviteten her blev øget, så den nye server kom til sin ret, og så ville annonceindtægterne
også kunne give flere penge.
Der har været flere gode forslag på bestyrelsesmøderne, som jeg oplever lidt forud for sin tid, og som jeg ikke er enig i,
og meget af det er ikke blevet til noget.

Om jeg er i bestyrelsen eller ej, så vil jeg fortsat være aktiv her i forumet, og forsøge at promovere Ubuntu andre steder,
så det giver ikke den store forskel.
Det er ret begrænset, hvad jeg har lavet i bestyrelsen, så hvis der kan findes en ny og bedre til bestyrelsen,
(som jeg skrev i indlægget længere oppe) så vil det være rigtig godt.
// Henning

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Indkaldelse til Generalforsamling

Indlægaf Christian.Arvai » 21. maj 2013, 01:25

Den blev anskaffet på et tidspunkt, hvor one.com havde lidt problemer i forbindelse med opdatering...
Der er desværre ikke mere aktivitet på forumet nu, så one.com kunne nok stadig klare det, nu da de er stabile igen.

Det er korrekt at dråben der fik bægeret til at flyde over var, "problemer i forbindelse med opdatering", men jeg har oplevet så mange SQL-fejl herinde i årenes løb (med one.com), at jeg stadigt holder på at, det var en god ide at skifte til en VPS.

Jeg ser også hellere end gerne at, vi får mere aktivitet, både herinde og ude i det lokale, og netop derfor er jeg også ude på at øge indtægten, da vi fx så kan bruge flere penge på cd'er, der kan deles ud og bidrage med at promovere Ubuntu. Men kom endeligt med andre forslag, der kan øge aktiviteten. Du er jo en af dem, som jeg ved gør et super flot stykke arbejde på dette område, så jeg vil da gerne lytte :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Indkaldelse til Generalforsamling

Indlægaf NickyThomassen » 21. maj 2013, 12:43

buddig skrev:Har set det indkomne forslag, og hvis det bliver besluttet og derved pålagt bestyrelsen
arbejde med at søge nye sponsorer, så overvejer jeg om jeg vil stille op til bestyrelsen.
// Henning

Jeg lærte engang at man ikke skal forslå andre noget man ikke selv gider, så hvis bestyrelsen siger god for at indhente tilbud og lave aftaler med private annoncører, så regner jeg da med at stå for det. Hvis nogen vil hjælpe vil det være lækkert, men det er bestemt ikke en nødvendighed.

Efter en analyse af reklameindtægterne siden VPS'en overtog hjemmesiden, vendte vi dem i moderatorgruppen, og noget af problemet er at vi kun tjener 50 øre om dagen på dem. Dertil tjener vi hvis der bliver klikket på dem, men ifølge Google sker det kun for 0.03% af visningerne, hvilket giver os cirka 145 - 210 kroner om måneden.

Grundende kan være mange, men 2 åbenlyse er at reklamerne er uinteressante for de besøgende, og at de besøgende har Googles reklamenetværk blokeret. Flere besøgende vil ikke løse nogle af de 2 problemer, men det kan et banner fra en privat annoncør, af den simple grund at det vil være relevant (vi bestemmer annoncøren) og det kan ikke blokeres (vi hoster det).

Planlagte opdateringer og planlagt nedetid er normalt ikke et problem for mig, men de næsten daglige SQL-fejl var derimod. Egentlig var de ikke fejl, men en begrænsning på 20 samtidige forbindelser til deres databaseserver, og ifølge de sidste 24 timers statistik fra vores egen database, ville vi have ramt den grænse cirka 5 gange, forudsat at hver forbindelse tager 1 sekund at gennemføre. Hver gang kurven går over 1.2K ville vi med stor sandsynlighed ramme begrænsningen hos one.com:
mysql_queries-day.png
mysql_queries-day.png (28.77 KiB) Vist 2092 gange


Faktisk har vi oplevet en jævn fremgang i de daglige besøg, på cirka 10% siden VPS'en overtog. Gik vi tilbage til one.com ville der ganske enkelt ikke være kapacitet til dem længere.

Jeg syntes ligesom Christian at dit bidrag er meget vigtigt, og jeg tror noget af succes'en i et projekt som vores, er den forskellighed vi hver især kommer med. Tingende forandrer sig med årene, og at vi overhovedet kan realisere en fremgang på hjemmesiden i disse år, er en kæmpe bedrift i sig selv.

Ligeledes ser jeg alle de forslåede ideer igennem året som noget positivt, for de betyder at vi ikke har opgivet endnu, og at der stadig er liv i foreningen og på hjemmesiden. Hvis man er heldig, så kan en idé starte en tankerække, som i sidste ende kan gøre en stor forskel. For hver idé jeg forslår til bestyrelsen, har jeg nok vendt 10 i moderatorgruppen, hvilket betyder at de dårlige bliver sorteret fra, og de gode bliver modnet. Alt sammen i fællesskab hvor man inspirerer hinanden.

wangerin
Indlæg: 82
Tilmeldt: 19. maj 2011, 13:01
IRC nickname: wangerin
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Indkaldelse til Generalforsamling

Indlægaf wangerin » 21. maj 2013, 13:36

TitanusEramius skrev:Efter en analyse af reklameindtægterne siden VPS'en overtog hjemmesiden, vendte vi dem i moderatorgruppen, og noget af problemet er at vi kun tjener 50 øre om dagen på dem. Dertil tjener vi hvis der bliver klikket på dem, men ifølge Google sker det kun for 0.03% af visningerne, hvilket giver os cirka 145 - 210 kroner om måneden.


Det er jo ikke det store beløb ;-)

TitanusEramius skrev:Grundende kan være mange, men 2 åbenlyse er at reklamerne er uinteressante for de besøgende, og at de besøgende har Googles reklamenetværk blokeret. Flere besøgende vil ikke løse nogle af de 2 problemer, men det kan et banner fra en privat annoncør, af den simple grund at det vil være relevant (vi bestemmer annoncøren) og det kan ikke blokeres (vi hoster det).


Eller rettere - det blevet lidt andre måder de skal blokeres på, så de global automatiske point-and-click løsninger virker på automatisk på vores reklame-banner ;-)

En anden ting at jeg ofte oplever at folk direkte efterspørger hvor man kan skaffe pc'er (specielt bærbare) uden windows og meget gerne med en eller anden linux variant installeret.

Hvis vi kunne hjælpe folk med at finde forhandlere ville det kun være et ekstra plus.

TitanusEramius skrev:Planlagte opdateringer og planlagt nedetid er normalt ikke et problem for mig, men de næsten daglige SQL-fejl var derimod. Egentlig var de ikke fejl, men en begrænsning på 20 samtidige forbindelser til deres databaseserver, og ifølge de sidste 24 timers statistik fra vores egen database, ville vi have ramt den grænse cirka 5 gange, forudsat at hver forbindelse tager 1 sekund at gennemføre. Hver gang kurven går over 1.2K ville vi med stor sandsynlighed ramme begrænsningen hos one.com:

Faktisk har vi oplevet en jævn fremgang i de daglige besøg, på cirka 10% siden VPS'en overtog. Gik vi tilbage til one.com ville der ganske enkelt ikke være kapacitet til dem længere.


Principielt er jeg ligeglad hvor siden ligger, men et webhotel hos one.com er på ingen måde sammenlignelig med en VPS. Og de generelle begrænsninger hos one.com gør i mine øjne dem ikke egnede til særligt meget. Men det er jo op til dem som sidder men kreidt-kortet at afgøre.

TitanusEramius skrev:Jeg syntes ligesom Christian at dit bidrag er meget vigtigt, og jeg tror noget af succes'en i et projekt som vores, er den forskellighed vi hver især kommer med. Tingende forandrer sig med årene, og at vi overhovedet kan realisere en fremgang på hjemmesiden i disse år, er en kæmpe bedrift i sig selv.


Enig. Der er trods alt utoligt mange andre steder at søge assistance.

Jeg oplever meget at folk søger fysiske kontakter, men "mine kunder" i Alslug er primært heller ikke os nørder. En ting er at stille google det rigtige spørgsmål. En halt anden ting er at genneskue kvaliteten af svarmuligheder som kommer frem. Det kræver som oftes noget forhåndsviden som i sagen natur kan være meget svær at besidde for nye brugere.

TitanusEramius skrev:Ligeledes ser jeg alle de forslåede ideer igennem året som noget positivt, for de betyder at vi ikke har opgivet endnu, og at der stadig er liv i foreningen og på hjemmesiden. Hvis man er heldig, så kan en idé starte en tankerække, som i sidste ende kan gøre en stor forskel. For hver idé jeg forslår til bestyrelsen, har jeg nok vendt 10 i moderatorgruppen, hvilket betyder at de dårlige bliver sorteret fra, og de gode bliver modnet. Alt sammen i fællesskab hvor man inspirerer hinanden.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Indkaldelse til Generalforsamling

Indlægaf Kurt Christensen » 21. maj 2013, 14:38

Man kunne slå add blokkere fra på denne side så i tjente noget mere?
Når lejligheden byder sig.

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster