Ingen Ubuntu dvd'er

Alt omkring ubuntudanmark.dk
wangerin
Indlæg: 82
Tilmeldt: 19. maj 2011, 13:01
IRC nickname: wangerin
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Ingen Ubuntu dvd'er

Indlægaf wangerin » 22. apr 2013, 18:50

thj01 skrev:Hvorfor skal det også være gratis. Hvis de fik Ubuntu + en USB-pen til indkøbsprisen, så er det da win-win.


Har også overvejet usb-sticks til indkøbspris, men det vil sætte en bariere op overfor de "dovne nysgerrige".

Måske kan vi godt gøre folk nysgerrige efter hvad et er vi står og viser verden, men derfra og til at lokke læderet op af lommerne er der et stykke vej.

thj01 skrev:Måske Ubuntudanmark ligefrem kunne finde en sponsor til disse sticks - måske nogle af dem som gerne vil ind på Ubuntu markedet.


Hvilket helt klart kunne være en mulighed.

thj01 skrev:De får en gratis distributionskæde, kan trække lortet fra - og får reklame.

Smider lige ideen videre til de rette personer......


Endelig.

wangerin
Indlæg: 82
Tilmeldt: 19. maj 2011, 13:01
IRC nickname: wangerin
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Ingen Ubuntu dvd'er

Indlægaf wangerin » 22. apr 2013, 18:54

Nordsig skrev:Jeg tænker lidt, at CDer og USB sticks er helt unødvendige. I dag har de fleste et sådan medie (usb / cd) der hjemme og en brænder i deres pc. Hvis de har interesse for at prøve Ubuntu og mod på at installere, så vil jeg tro at de kan finde ud af at downloade og brænde eller oprette en usb startdisk ud fra en guide.


Men det kræver stadigvæk at de skal gøre noget aktivt for at kunne komme til at lege. Får de direkte et medie (cd/dvd/usb) skal de blot stoppe det i maskinen og starte op.

Og den med at lave folk komme med deres egne sticks, og lægge en distro på den, tager for lang tid.

Nordsig skrev:Derfor syntes jeg man blot burde udleverer et A4 ark, hvor der samtidig var noget "kom godt igang" tekst på.
Evt. kunne man jo brænde eller lave en usb startdisk hvis de medbragte medie, der hvor man nu møder nye Ubuntu aspiranter.


Den side kommer i bedste fald i nærmeste skraldespand.

Prøv at kigge på dig selv. Hvor tit kigger du på diverse sedler som du får udleveret forskellige steder?

For mit vedkommende er det i hvert fald særdeles sjældent.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ingen Ubuntu dvd'er

Indlægaf Christian.Arvai » 23. apr 2013, 11:18

Er der nogle der har overblik over, om det betyder at, vi kun får cd'er hvert andet år, eller om det så er "250 cd'er af sidste LTS" hvert år?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ingen Ubuntu dvd'er

Indlægaf AJenbo » 23. apr 2013, 11:46

Jeg tror det betyder cd'er hvert andet år, men hvor mange ved jeg ikke. Før fik vi dem hvert halve år.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ingen Ubuntu dvd'er

Indlægaf Christian.Arvai » 23. apr 2013, 12:00

AJenbo skrev:Jeg tror det betyder cd'er hvert andet år, men hvor mange ved jeg ikke. Før fik vi dem hvert halve år.

Vi må lige få vores LOGO-kontakt til at følge op på det spørgsmål. Er det sbc nu?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ingen Ubuntu dvd'er

Indlægaf Christian.Arvai » 23. apr 2013, 12:06

christian.arvai skrev:
AJenbo skrev:Jeg tror det betyder cd'er hvert andet år, men hvor mange ved jeg ikke. Før fik vi dem hvert halve år.

Vi må lige få vores LOGO-kontakt til at følge op på det spørgsmål. Er det sbc nu?

Det ser ud til at vi stadigt får LTS hvert år:
Hi,

Many people have been asking about the DVDs as it’s coming close to release time, Canonical have said that they will continue to print the LTS for LoCo teams to request for events, but they will only be printing LTS releases from now on, so there won’t be a 13.04 DVD.

Following is the text from Canonical.

Textually: “Canonical will not be producing CDs for standard releases.We understand that to convert interested experimenters to Ubuntu users we need to provide an outstanding initial user-experience, and the ability for the user to explore and learn in safety with a supporting network of experts around them. The LoCo teams are a key to that second part as you provide a personal experience that’s local to the user. While we love users to be on the latest version of Ubuntu, the key thing for new users is a known, stable and supported environment. So to make sure we provide that we’ll be shipping you the LTS release CDs/DVDs rather than the latest standard release.”

Therefore, there won’t be CDs/DVDs for 13.04 as going forward the focus will be on LTS releases. The next production of CDs/DVDs will be 14.04. To bridge the gap till 14.04,we will continue to supply 12.04 CDs/DVDs for events. You can request CDs/DVDs for events through Shipit as normal.

Thank you for your continued and valuable support in making Ubuntu great.

http://lococouncil.ubuntu.com/2013/04/05/about-ubuntu-13-04-cdsdvds/
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ingen Ubuntu dvd'er

Indlægaf AJenbo » 23. apr 2013, 12:10

Hvor får du årlig fra, det pleger at være hvert ½ år og LTS kommer kun hvert 2. år. Som jeg læser det så får vi DVD'er hvert andet år, men kan efterspørge nye sendinger i mellemtiden.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ingen Ubuntu dvd'er

Indlægaf Christian.Arvai » 23. apr 2013, 12:16

Årligt var også en hukommelsesfejl fra min side. Jeg holder kun øje med regningerne på portoen, i kraft af at jeg også er kasserer i foreningen.
Men vi kan vel bare spørge løbende, så skulle vi vel være dækket som vi plejer.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ingen Ubuntu dvd'er

Indlægaf AJenbo » 23. apr 2013, 13:03

ShipIt blev jo lukket sidste år så der er vist ikke helt styr på det.

ShipIt has closed
After delivering millions of Ubuntu CDs to millions of new users, our ShipIt programme has finally run its course. While we can no longer deliver free CDs through the programme, it’s still easy to get Ubuntu. You can download Ubuntu for free from Ubuntu.com or you can buy a CD straight from the Canonical shop.

http://www.ubuntu.com/shipit

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ingen Ubuntu dvd'er

Indlægaf Christian.Arvai » 23. apr 2013, 13:07

Så blev forvirringen da total :D Nå, men vi må finde ud af det, og evt. tage spørgsmålet op på næste møde.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ingen Ubuntu dvd'er

Indlægaf AJenbo » 23. apr 2013, 13:23


buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Ingen Ubuntu dvd'er

Indlægaf buddig » 23. apr 2013, 15:52

wangerin skrev:...Den side kommer i bedste fald i nærmeste skraldespand.

Prøv at kigge på dig selv. Hvor tit kigger du på diverse sedler som du får udleveret forskellige steder?

For mit vedkommende er det i hvert fald særdeles sjældent.
Der var en del interesse for de printede ting, vi lagde frem på Hovedbiblioteket.
Folk læste og spurgte ind til det. :)
// Henning

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ingen Ubuntu dvd'er

Indlægaf lath » 24. apr 2013, 19:58

buddig skrev:Der var en del interesse for de printede ting, vi lagde frem på Hovedbiblioteket.
Folk læste og spurgte ind til det. :)

Gad vide om vi skal skrive et pænt takkebrev til Microsoft for at lave Windows 8 med en brugergrænseflade (GUI) - som nogle brugere løber skrigende væk fra?

Jeg kender nogle stykker der har tænkt sig at beholde Windows 7 så længe de overhovedet kan.

Jeg gætter på at vi får nogle stykker der spørger efter Ubuntu når Microsoft tager livet af Windows XP.
Den her side skriver at 08. april 2014 er sidste udløbsdato for Win XP : http://windows.microsoft.com/en-us/windows/products/lifecycle#section_2

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ingen Ubuntu dvd'er

Indlægaf AJenbo » 24. apr 2013, 20:59

lath skrev:Jeg gætter på at vi får nogle stykker der spørger efter Ubuntu når Microsoft tager livet af Windows XP.
Den her side skriver at 08. april 2014 er sidste udløbsdato for Win XP : http://windows.microsoft.com/en-us/windows/products/lifecycle#section_2

Har også checket datoen flere gange, det er næsten lige som jule aften :D
http://countingdownto.com/countdown/62361

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster