Install party?

Alt omkring ubuntudanmark.dk
a0peter
Indlæg: 18
Tilmeldt: 16. nov 2006, 16:40

Install party?

Indlægaf a0peter » 16. nov 2006, 19:18

Kunne det ikke være en ide for et forum som dette at arrangere et install party, så os nybegyndere kunne komme godt igang?

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Install party?

Indlægaf Pihl » 16. nov 2006, 21:08

Hej A0peter

Hm, jo det kunne det. Nu er det her jo ikke en fast organisation eller lignende, men det kunne selvfølgelig være rigtigt fedt, hvis nogle af forummets medlemmer, kunne have lyst til at holde en aften et sted med Ubuntu installation party.

Der er jo i forvejen de lokale LUG's (Linux User Groups), som indimellem hollder installation parties. Men det er meget svingende, hvor aktive disse LUGs er i de forskellige dele af landet.

Men sig hvor du er fra, så kan det være, at her er andre fra samme region, som gerne vil være med til det ;)

a0peter
Indlæg: 18
Tilmeldt: 16. nov 2006, 16:40

Install party?

Indlægaf a0peter » 16. nov 2006, 22:06

Jeg er fra København...

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Install party?

Indlægaf Pihl » 17. nov 2006, 16:37

Nu er jeg ikke selv fra det område, men jeg ved, at den sjællandske LUG er meget aktiv, og vistnok også holder install parties ret ofte.

Prøv eventuelt at kigge på http://sslug.dk/, og se om de ikke allerede arrangerer dem i Københavnsområdet :)

vic
Indlæg: 19
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:50

Install party?

Indlægaf vic » 17. nov 2006, 17:48

Som Phil siger,

det nordiske SSLUG er meget aktive og har en hel del arrangementer rundt omkring i københavn og omegn med diverse events så som install parties etc.

jeg har desværre ikke selv haft mulighed for at deltage i nogen af dem indtil videre men det lader til at der er rimelig stor interesse da jeg ofte for mails om nye events.

Mvh
vic

hardcorewizard
Indlæg: 40
Tilmeldt: 20. nov 2006, 19:58
Geografisk sted: Taastrup, Danmark

Install party?

Indlægaf hardcorewizard » 21. nov 2006, 01:33

Jeg vil da også klart foreslå at man slog sig sammen, fremfor at afholde separate install parties i landet. Jo flere eksperter på samme sted, jo bedre ;)

vic
Indlæg: 19
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:50

Install party?

Indlægaf vic » 21. nov 2006, 01:46

Helt enig HardcoreWizard, det ville være at fortrække men vi skal lige have målt pulsen på det her først før vi begynder at kast os ud i flere projekter, derfor min SSLUG anbefaling.

for vis det skulle vise sig at der ikke er nogen der gider komme eller ikke er nogen der gider at bruge siden her ligepludselig så er der jo ingen grund til at sætte gang i sådanne projekter selvom jeg har min tvivl om de "tvivlsomme" udsigter jeg beskriver foroven. =D

Kalle
Indlæg: 15
Tilmeldt: 4. dec 2006, 00:33

Install party?

Indlægaf Kalle » 4. dec 2006, 13:02

Nogen der kender til noget i Århus / Silkeborg ???
Skal det gøres to gange
For $i = 1 to 2 step +1
Command
Next

FrostEyes
Indlæg: 18
Tilmeldt: 20. nov 2006, 23:27
Geografisk sted: Odense

Install party?

Indlægaf FrostEyes » 4. dec 2006, 13:58

Generelt plejer der at være god hjælp at hente i en lug i nærheden, med hensyn til install

Se evt. oversigten på http://www.lug.dk/
If it moves, compile it.
Larry the Cow (Gentoo)

daller
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. nov 2006, 22:50
Geografisk sted: Århus C

Install party?

Indlægaf daller » 15. dec 2006, 00:58

Kalle skrev:Nogen der kender til noget i Århus / Silkeborg ???


Hejsa,

Jeg har flere gange forsøgt at stable noget på benene her i Århus, men det er endnu ikke lykkedes...

Jeg arbejder i Elektronik Lavpris, Vesterbrogade 21-29, 8000 Århus C.

Jeg har fået lov til at sætte nogle ubuntu-maskiner op, og jeg regner med at det måske kan udvikle sig til en ordentlig omgang support.

/Daniel

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Install party?

Indlægaf Pihl » 15. dec 2006, 11:37

daller skrev:Jeg har flere gange forsøgt at stable noget på benene her i Århus, men det er endnu ikke lykkedes...

Kalle skrev:Nogen der kender til noget i Århus / Silkeborg ???


Jeg regner med, at vi her engang efter nytår får sparket et eller andet Ubuntu-relateret i gang i Århus, da vi er en del fra Århusområdet. Gerne i samarbejde med Øjlug, hvis formand selv er Ubuntubruger. Men Øjlug er desværre ikke så aktiv, så om de er med på noget ved jeg ikke.

Jeg vil også tro, at der bliver lavet noget tilsvarende i Kbh-området. Der er ikke noget "officielt" i det, så hvis nogen har lyst til at arrangere noget i deres lokalområde, så er de hjertens velkomne.

Ubuntudanmark.dk har jo ingen pengekasse, så hvis der er udgifter forbundet med arrangementet, vil jeg anbefale jer at snakke med Den lokale LUG og/eller den PROSA, som enten kan give direkte økonomisk støtte eller støtte med fx lokale eller lignende. Det er de meget hjælpsomme med.

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster