eitreach skrev:
Nu er jeg lige lidt direkte - jeg beklager hvis det virker nedladende eller andet, det er ikke min mening.
CC -er- Copyleft. Medmindre du vil udgive dit materiale som public domain, kommer du ikke mere copyleft end CC-licenser. Det eneste CC by-sa kræver, er at man noterer udgiveren - hvis du udgiver noget, vil udgiveren være dig - derfor kræver det at du bliver nævnt, når en person bruger dit materiale.
JA JEG VIL HAVE PUBLIC DOMAIN
DET ER SUPPORT - IKKE SOFTWAREJeg vil ikke til at skrive dokumenter hvor jeg i bunden skal til at skrive hvor jeg har tingene fra. Det er ikke kreative tekster vi snakker om men hardcore kommandolinier, som IKKE er personers opfindelse, men computersystemernes grundlove. MAN KAN IKKE LICENSERE GRUNDLOVE OG NATURLOVE - eller kommandolinier og fremgangsmåder!
Kør det som I vil - men forvent ikke at jeg klapper i mine hænder!!
Kjoller skrev:
Igen: Copyrightholderen VIL være forfatteren. Hvis Ubuntudanmark skal være copyright-holderen skal der ske en officiel overførsel af rettighederne. OG DET ER DER INGEN (som jeg ved af) DER ØNSKER! Du lytter åbenbart ikke hvad jeg siger, jeg er snart træt af at gentage dette.
Nej men det er noget som Ubuntudanmarks senere kan kræve - hvis man vil. DERFOR er jeg imod. Det er ikke fordi jeg mistror jer/os/dem, men fordi det er en faktor der skal være elimineret
Kjoller skrev:
Hvis du siger at enten er noget frit, eller også er det ikke. Så i din optik er Ubuntu ikke frit. Linuxkernen er ikke fri. Jeg kan ikke hente linuxkernen, modificere den, compile den og sælge resultatet uden at være TVUNGET til at give kildekoden med, ligesom jeg er TVUNGET og gøre opmærksom på hvem copyrightholderne er.
Denne site indeholder ikke programmering eller noget der bare ligner -
Denne side holder support, så den argumentation er helt ude i skoven. Linux kernen er fri - følge Ubuntu filosofien - og det er RIGELIGT for mig som bruger. Hvis man er programmer må man tage den debat, som lb.a. Linus og Stallman kører - den er uinteressant og irrelevant på support niveau - og for mig i det hele taget.
DET ER SUPPORT - IKKE SOFTWAREJeg har friheden - samtidig med den frie øl
"Free software" is a matter of liberty, not price. To understand the concept, you should think of "free" as in "free speech," not as in "free beer." Stallman
Med den licens har i potentielt reduceret friheden til kun at være fri øl. - jeg kan IKKE kopiere noget fra wikien med mindre jeg skriver hvor jeg har det fra.
Kjoller skrev:
Jeg sætter pris på en principfasthed omkring frihed og fri kultur, men jeg holder simpelthen ikke ud at diskutere på dette plan. Hvis du ikke kan se at GPL er omtrent ligeså restriktiv som CC by-sa, så tror jeg måske at du har en anden udgave af GPL end mig.
Jeg har før argumenteret for at GPL og lignende licenser er nogle af de mest restriktive licenser der findes og der har jeg fået tæsk for det. Så jeg er enig i at den er restriktiv for man FRALÆGGER sig retten til at eje og bestemme - pånær ens ret til at give andre lov til at bruge det som man vil.
OG
Jeg har på intet tidspunkt argumenteret for GPL .
DET ER SUPPORT - IKKE SOFTWAREPå dette plan???????
Det er den VIGTIGSTE diskussion af alle. Og hvis "dette plan" = man ikke bifalder "ledelsens" beslutninger - jamen så er jeg STOLT af at være på "dette plan". Jeg har ret til at have en holdning og jeg hører ikke argumenter mod det jeg siger - kun at i ikke er enige!
DET ER SUPPORT - IKKE SOFTWAREKjoller skrev:
Forresten, så betyder det at "[...] conditions can be waived if you get permission from the copyright holder" at du kan slippe for de restriktioner der er sat i licensen, ikke at du kan miste de rettigheder den har givet dig.
Oprette en licens for at fjerne den igen. Hmm - måske for at sige at man vil have en mere restriktiv licens??
Det er en gummiparagraf
GENERELT
Jeg synes diskussionen om licens er TÅBELIG - det er IKKE software vi snakker om. Det er ikke kreative og kunstneriske tekster .
DET ER SUPPORT - IKKE SOFTWAREJeg vil ikke yde support under licens, men under frihed
PS. Om jeg er nedladende eller meget "åndsvag at høre på" er jeg fuldstændig ligeglad med. Ved at pålægge wikibrugere en licens begrænser man - og jeg vil IKKE skrive under begrænsninger. Det er min fritid og mit personlige engagement i at hjælpe nye brugere der motiverer mig til at lave det jeg gør.
DET ER SUPPORT - IKKE SOFTWAREJeg yder support når jeg er her.
Gør som i vil, men min støtte er der IKKE!. JERES VALG!
PS
Når jeg vælger at køre denne kamp er det fordi jeg synes den er omdrejningspunktet.
DET ER SUPPORT - IKKE SOFTWARE