Netbank med BEC, Firefox og java på 8.10.

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
jonasbh
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. feb 2008, 11:04

Re: Netbank med BEC, Firefox og java på 8.10.

Indlægaf jonasbh » 26. apr 2009, 13:25

laoshi skrev:Du kan så prøve også at fjerne
openoffice.org-java-common
libservlet2.4-java
libservlet2.3-java
libxpp3-java
libxpp2-java
libdb4.6-java
libdb4.6-java-gcj

Jeg kan ikke se at jeg har dem -og hvis det viser sig at du har brug for dem i anden sammenhæng så kan du jo let geninstallere dem, når du nu har listen med pakkenavnene.
Fjerner du dem, så burde du kun have sunjava6 tilbage.



Hej Laoshi

Når jeg læser om filerne ser det ikke ud som. om jeg bare kan fjerne dem. Efter opgradering til Ubuntu 9.04 bede Ubuntu f.eks. selv om libdb4.6-java og libdb4.6-java-gcj.

Jeg må nok regne med at en installering fra bunden er vejen frem

Kh. Jonas

TuxedoSuitsMyPinguin
Indlæg: 2
Tilmeldt: 2. dec 2008, 15:17
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Netbank med Nykredit, Firefox 5 og Ubuntu 11.04

Indlægaf TuxedoSuitsMyPinguin » 4. jul 2011, 20:01

Hej,

Jeg kan supplere med at jeg også rendte i problemet med "Applet not Initialized" på Nykredits netbank (erhverv bruger stadig ikke NemID, som fungerer uden videre).

Jeg opgraderede min kones PC fra Windows Vista/Firefox 3 til Firefox 5/Ubuntu 11.04.
Herefter var der fejl ved den applet der signerer og afsender betalingen - "Applet not initialized".

Jeg havde installeret sun-java6-plugin, så jeg afinstallerede icedtea-plugin, icedtea6-plugin, icedtea-6-jre-javavm og icedtea-6-jre-cacao for at tvinge Firefox til at vælge Sun Java plugin, og derefter var der ingen problemer. Check evt. i Firefox under Tools->Add-Ons->Plugins at det er Sun Java og ikke IcedTea der er aktiv.

- Jan
On ne respecte pas un indian sans ses plumes! (G. Becaud)

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster