Netbank med BEC, Firefox og java på 8.10.

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
maal88
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. nov 2008, 22:26
IRC nickname: Lar

Re: Netbank med BEC og java på 8.10.

Indlægaf maal88 » 12. nov 2008, 23:35

Jeg har kun brugernavn og nøglefil? Men skulle det gøre nogen forskel på, hvorvidt den skulle kunne loade java?

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Netbank med BEC og java på 8.10.

Indlægaf soundpartner » 12. nov 2008, 23:52

maal88 skrev:Jeg har kun brugernavn og nøglefil? Men skulle det gøre nogen forskel på, hvorvidt den skulle kunne loade java?


ja for danske bank mener at for at have sikkerheden i top så SKAL man bruge internet explorer.
alle andre programmer er jo ikke sikre nok til at håndtere koder.
hvis du vil tilgå danske bank i linux har du 2 muligheder. du kan installere wine og internet eplorer for linux (ie4lin) eller du kan kontakte din bank og få et activcard som er en lille lommeregner der kan lave nogle koder som du bruger til at identificere dig med

jeg er lige blevet informeret om at danske bank er lidt træt af den løsning da disse activcards åbenbart koster banken nogle penge. Så jo flere der beder om activcards jo hurtigere lærer de at de har valgt forkert
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

cborly
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. nov 2008, 23:45

Re: Netbank med BEC og java på 8.10.

Indlægaf cborly » 12. nov 2008, 23:58

Jamen, så kan jeg tilføje at jeg har samme problem med DB. Har forsøgt med både java5 og 6. Jeg bruger selv active card og firefox 3.0 og det virkede fint under 8.04 efter lidt tweaking, men ikke under 8.10. Any solutions?

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Netbank med BEC og java på 8.10.

Indlægaf soundpartner » 13. nov 2008, 00:26

cborly skrev:Jamen, så kan jeg tilføje at jeg har samme problem med DB. Har forsøgt med både java5 og 6. Jeg bruger selv active card og firefox 3.0 og det virkede fint under 8.04 efter lidt tweaking, men ikke under 8.10. Any solutions?

hmm det virker fint her hos mig og jeg fulgte bare guiden andetsteds her på siden
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Netbank med BEC og java på 8.10.

Indlægaf Stra » 13. nov 2008, 09:24

soundpartner skrev:hvis du vil tilgå danske bank i linux har du 2 muligheder. du kan installere wine og internet eplorer for linux (ie4lin) eller du kan kontakte din bank og få et activcard som er en lille lommeregner der kan lave nogle koder som du bruger til at identificere dig med

Har du prøvet med firefox add-on 'user agent switcher', for at snyde danske bank til at tro at firefox er IE?

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

maal88
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. nov 2008, 22:26
IRC nickname: Lar

Re: Netbank med BEC og java på 8.10.

Indlægaf maal88 » 13. nov 2008, 10:47

Mange tak skal du ha'.. Det virker perfekt efter at jeg har installeret internet explorer igennem crossover..

cborly
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. nov 2008, 23:45

Re: Netbank med BEC og java på 8.10.

Indlægaf cborly » 13. nov 2008, 15:55

Har forsøgt med User Agent Switcher nu. Det virker heller ikke. Interfacet er således uafhængig om det er java5 eller java6:

Uden IcedTea6: Browser fryser - java applicationen bliver slet ikke lukket.
Med IcedTead6: Vinduet fryser - java applicationen bliver slet ikke lukket, men her er det muligt at lukke det enkelte vindue ned og derved undgå at firefox går helt ned.
Med User Agent Switcher - med IE7 valgt: Interfacet bliver et lidt andet med den fire trins menu som jeg ikke har set før, hvor første trin er "forsøger at starte Java" - men kommer aldrig videre selvom den har registreret at java er installeret.
Med User Agent Switcher - med Netscape valgt: browser crasher og lukker ned.

Jeg har før forsøgt med Wine i 8.04 og det virker. Dog vil jeg tro at der er et memory leak eller lign. fordi IEs4Linux bliver ikke lukket rigtig ned når man har lukket vinduet(kører stadig hvis en ps -aux køres) og pc'en kører langsommere og langsommere. Ville dog også helst have det til at køre i Firefox.

Har lige forsøgt med IEs4Linux i 8.10 - der sker det samme som med : User Agent Switcher - med IE7 valgt

PS Jeg har opgradet fra 8.04 og ikke lavet en clean install.

Any ideas?

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Netbank med BEC og java på 8.10.

Indlægaf soundpartner » 13. nov 2008, 17:44

Stra skrev:
soundpartner skrev:hvis du vil tilgå danske bank i linux har du 2 muligheder. du kan installere wine og internet eplorer for linux (ie4lin) eller du kan kontakte din bank og få et activcard som er en lille lommeregner der kan lave nogle koder som du bruger til at identificere dig med

Har du prøvet med firefox add-on 'user agent switcher', for at snyde danske bank til at tro at firefox er IE?

Stra

det er ikke prøvet men problemet er sådan set at de bruger funktioner som de i hvertfald påstår kun er i IE
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Bornakke
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10. feb 2007, 20:42

Re: Netbank med BEC og java på 8.10.

Indlægaf Bornakke » 13. nov 2008, 18:51

hmann skrev:Ser ud til at Firefox extensionen Adblock Plus har en skidt indvirkning på BEC's netbank i Ubuntu 8.10

Kan godt få min netbank til at virke, men så snart jeg har Adblock Plus installeret samtidig, fryser min browser, når jeg forsøger at loade min netbank. Afinstallerer Adblock Plus igen og det virker fint igen.

Adblock Plus er nok den extension jeg aller nødigst vil undvære. Men min netbank skal selvfølgelig også virke.
De fungerede fint sammen i 8.04

Nogen der oplever det samme og/eller har evt løsningsforslag?


Har lige oplevet det hele. Havde installeret Iced uden at fjerne java. Da kom login frem men der var hele tiden problemer når jeg forsøgte at logge ind. Først da jeg disablede Adblock'er fungerede det... underligt! Og jeg er også ked af at undervære den!

Mvh
Tobias

ncolair75
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13. nov 2008, 22:32
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Netbank med BEC og java på 8.10.

Indlægaf ncolair75 » 15. nov 2008, 19:11

Har samme oplevelse med BEC og adblock plus. Det virker ikke sammen, MEN... Hvis man ikke har noget abonnement i adblock plus, og man nøjes med at slå den fra (funktioner/adblock plus/instillinger/slå adblock plus til) så virker det for mig med BEC nogle gange. Hvis jeg har abonnement, så lukker den ned hver gang.

Jeg kan godt have et filter der ser sådan ud og logge ind:
*adtech.de
*adserver*

Men hvis jeg laver et filter der ser sådan her ud virker det ikke:
*adtech.de*
*adserver*

Heller ikke med denne løsning:
*adtech.de
*adserver

Jeg har kun testet det 2-3 gange med hver så det kan godt være at det bare er ustabilt, men det har virket med det øverste filter 4 gange (men altså med adblock plus slået fra). Jeg har ikke gennemført egentlige betalinger (med "login" godkendelse), så jeg kan ikke sige om den går ned der.

Nu tør jeg ikke teste det meget mere, for så går alarmerne nok hos BEC :)

/Nicolai

Allandis
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19. nov 2008, 11:49
IRC nickname: Allandis

Re: Netbank med BEC og java på 8.10.

Indlægaf Allandis » 19. nov 2008, 12:59

Jeg er lige kommet op at køre med ubuntu 8.10 og har problemer med at køre netbank. Jeg fulgte vejledningen med afinstallation/installation, men det kører stadig ikke. Når jeg laver pc-tjek på Danskebank.dk skriver de, at jeg ikke har Adobe Reader installeret. Kan det være en årsag, og hvordan løser jeg det?? Når jeg starter login siden, er der fire punkter, hvor det første er "forsøger at starte java" Den når aldrig videre....

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Netbank med BEC og java på 8.10.

Indlægaf Stra » 19. nov 2008, 13:40

soundpartner skrev:hvis du vil tilgå danske bank i linux har du 2 muligheder. du kan installere wine og internet eplorer for linux (ie4lin) eller du kan kontakte din bank og få et activcard som er en lille lommeregner der kan lave nogle koder som du bruger til at identificere dig med

Prøv dette. Danske bank bruger ikke BEC.

Eller se i denne tråd http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewt ... 9&start=15

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Sfmp
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16. nov 2008, 16:06

Re: Netbank med BEC og java på 8.10.

Indlægaf Sfmp » 23. nov 2008, 12:47

Hej . Jeg har et poblem med sparlolland's netportal. Dvs at når jeg får skærmen frem hvor jeg skal indportere min nøglefil til login, klikker jeg på hent nøgle, der kommer så et lille vindue frem hvor jeg skal angive hvor nøglen findes, det gør jeg så og klikker ok, men akkk , der er kommer intet i login vinduet.
Jeg har forsøgt med "sun-java5 og sun-java6. lige meget hjælper det.

Ps.Kunne det tænkes at jeg skulle bestille en ny nøgle for at aktivere netbank i firefox, frem for at aktivere den i IExplore ?.

Sfmp
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16. nov 2008, 16:06

Re: Netbank med BEC og java på 8.10.

Indlægaf Sfmp » 23. nov 2008, 12:51

Jeg er ny herinde, så ret mig hvis jeg skulle begå fejl. på forhånd tak.

finn
Indlæg: 19
Tilmeldt: 8. apr 2007, 10:32

Re: Netbank med BEC og java på 8.10.

Indlægaf finn » 23. nov 2008, 15:31

Jeg har haft helt tilsvarende problemer med eikbank.dk
Altså firefox fryser uanset hvilken version af java jeg benytter.

Jeg omdøbte .java folderen i min hjemmefolder.
Derefter virkede banken.

Jeg har efterfølgende "generstattet" den "nye" .java med min originale .java og det fungerer fortsat.

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster